maandag 5 maart 2012

Woelige weken achter de rug maar alle uitslagen super!!!!

De laatste keer dat ik op mijn blog heb geschreven was 10 januari, dus we zijn nu bijna 2 maanden verder.
De afgelopen weken waren woelig in die zin dat ik nog steeds heel veel pijn heb in mijn rug en zij. Deze pijntjes zorgden voor enorm veel onrust en gepieker. Wat is er aan de hand, waar komt het vandaan, is het onschuldig of is de kanker terug, enz.enz.

Drie weken geleden heb ik een afspraak ingepland bij Professor Kruitwagen in Maastricht om hier eens over te sparren. Rob en ik zijn er samen naar toe gegaan en we hebben een heel prettig gesprek met hem gehad. Hij heeft uitgebreid de tijd genomen om me te onderzoeken en een heleboel vragen te beantwoorden. De pijntjes in mijn rug en zij worden veroorzaakt door het littekenweefsel en de verklevingen die ontstaan zijn door mijn 2 operaties. Hij vertelde dat bij 30% van de vrouwen die soortelijke operaties hebben ondergaan binnen 5 jaar weer een operatie nodig is om de verklevingen los te maken. Omdat de pijn in mijn rechterzij zich in 1 plek centreert hebben we samen toch besloten om een scan te laten maken. Van deze scan heb ik afgelopen donderdag de uitslag gehad. Er was niets verontrustends op de scan te zien. Gelukkig!

En vanochtend bij dr. Peters in Sittard de uitslag van de tumormakers CA125. Deze was 5, dus ook mooi laag en helemaal goed.

Ik heb nu eindelijk het gevoel dat ik weer een beetje aan het landen ben in mijn "nieuwe" lijf. Nu ik de pijntjes kan labelen heb ik geen onrust meer dat het weer kanker zou kunnen zijn. Nu langzaam het vertrouwen weer gaan opbouwen!!

Ook heb ik de knoop doorgehakt na een jaar twijfelen en me ingeschreven voor Herstel en Balans, het revalidatieprogramma bij Adelante in Hoensbroek. Ik heb het een jaar voor me uitgeschoven omdat ik denk dat ik geen praatgroeptype ben, maar misschien vergis ik me wel. En om nog meer rust te krijgen en mijn draai met sporten weer te gaan vinden heb ik toch besloten het het voordeel van de twijfel te geven en mee te gaan doen. Ik zie wel wat ik er van vind. Is het proberen wel waard, toch?

In juni moet ik terug naar Kruitwagen in Maastricht dus dan staan de volgende controles op het programma. Tot die tijd ga ik veel rusten en er aan besteden om nog meer in balans en vertrouwen te komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten