donderdag 3 oktober 2013

Tumormarkers, scan en andere verteleraria


Vorige week donderdag op controle geweest bij Professor Kruitwagen. Mijn tumormarkers waren weer iets gezakt, nu 46! Gaaf he!!!!!
Met hem besproken dat ik toch graag weer een keer een scan zou willen laten maken, de laatste was in januari dus al weer 10 maanden geleden. Ik heb met regelmaat toch veel pijn en wil graag weten waar dit vandaag komt. Is de kanker toch aan het spoken en groeien of is er iets anders aan de hand (verklevingen van bestralen, overgangsklachten enz.) Op het moment dat de scan geen rare nieuwe dingen laat zien kan ik dat weer loslaten en heb ik meer rust.
Prof. Kruitwagen vond het ok om de scan te maken. Het AZM heeft een nieuw protocol voor mensen met een verlaagde nierfunctie en het maken van een CT scan. Er wordt dan 4 uur voor- en 4 uur nagespoeld. De laatste keer gegevens in de computer waren van juni en toen was mijn nierfunctie niet optimaal. Lijkt me ook logisch want toen zat ik nog midden in de chemo en bestralingsstress en was mijn HB ook heel laag. Voor de zekerheid toch maar het protocol om te spoelen ingediend.
Ik werd vrijdagochtend al gebeld dat er afgelopen maandag een gaatje was. Dus maandagochtend 7:30 present in het AZM en een dagje in hotel AZM doorgebracht. Buiten het infuus prikken (wat de 1e keer niet lukte auw auw) een rustig dagje gehad. Veel geslapen en gelezen en om 19:00 uur weer thuis. 31 oktober staat mijn volgende afspraak met Kruitwagen op de planning, dan krijg ik ook de uitslag. Voelt prima, ik heb geen haast, ik voel me, buiten de pijnklachten, heel goed.

Ik ben wel vanochtend hernieuwd bij Jack van Dijk geweest, de orthomoleculair therapeut waar ik in het begin van dit jaar een aantal afspraken heb gehad. De laatste tijd was mijn gezond eten weer aan het verslappen en dit voelde niet ok. Vanochtend met Jack alles weer opgefrist en vandaag vol goede moed de knop omgezet en weer met het Peskin protocol begonnen. Gelijk naar de biologische groente en fruitboer in Oud Geleen gereden om boodschappen te doen en zojuist de laatste sperziebonen uit eigen moestuin gekookt en opgepeuzelt . Op dit moment aubergine in de oven om auberginetapenade te maken en de kikkererwten in de week om morgen humus van te maken.

Rob is 2 weken geleden 6 dagen met een vriend naar Schotland geweest en in dat weekend was er in Valkenburg bij MOM (Cursus in Wonderen) een weekend waar ik naar toe ben geweest. Thema: more love and light please! Weer wijzer geworden door de teachings van Rananda en genoten van de mensen, het heerlijke biologische eten, zingen, dansen en mijn love bubbel vullen ☺

Komende zaterdag is er in Utrecht de landelijke Olijfdag. Stichting Olijf is een stichting die zich inzet voor vrouwen met gynaecologische kanker. Ik had er graag naar toe willen gaan want de sprekers en workshops spreken me erg aan maar ik zie erg op tegen de reis er naar toe en terug.

De afgelopen jaren is er van alles bij mij veranderd door mijn ziekte. En een hele boel ten goede! Een 2tal wil ik met jullie delen:
1. Waar ik vroeger de sterren van de hemel kookte voor onze vrienden en mijn hand er niet voor omdraaide een 7 gangen diner in elkaar te slaan en daar 2 dagen voor in de keuken te staan krijg ik het niet meer opgebracht. Ik heb er geen zin meer in. Ik vind het wel een interessante want waarom vond ik dit voorheen het einde, wat zat er onder? Willen pleasen, aardig gevonden willen worden, kijk eens wat ik kan??? Ik denk er maar niet te veel over na en laat het gewoon los. Voor onszelf maak ik af en toe wel nog iets bijzonders klaar en als er vrienden komen eten maak ik me er gemakkelijk van af (vind ik, onze vrienden vinden het nog steeds te gek wat ik kook)
2. Ik vond het voorheen geen enkel punt om het hele land door te reizen. Afspraak in Apeldoorn, geen punt, hup in de auto en heen en weer. Consult in Antwerpen, Lizzi reed er fluitend naar toe. Ook dit is over….ik ben het liefste rund um hause.

Ik denk dat ik eindelijk mijn rust heb gevonden en vooral niet meer te veel wil en moet. Mrs ControlFreak is de controle eindelijk los aan het laten! Heerlijk!!!

3 opmerkingen:

  1. Dag lieverd,
    Fijn om je blog weer te lezen, fijn dat je wéér met ons deelt, fijne jij ik heb je lief en tot gauw een keer!
    dikke zoen,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Lizzie,
    Zo fijn om te lezen dat het goed gaat. Hoe positiever het nieuws hoe rustiger het "köpke", toch? Ga maar lekker zo door. Wat jij wilt telt. By the way: wat is het adres van die groentenboer in oud geleen? Kusje en knuffel, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zielz leest mee.
    Ik heb veel bewondering voor jullie .
    Tot gauw.
    Groet Eric & Marlies

    BeantwoordenVerwijderen