donderdag 31 oktober 2013

Slecht nieuws. Flinke uitzaaiingen in buik.

Lieve mensen,

Mijn voorgevoelens waren juist. De grote schijf in mijn onderbuik is een nieuwe tumor van 7 bij 6 cm. Hij zit in het kleine bekken en vastgeplakt aan de dikke darm en de psoas spier. Dit zorgt voor de pijnuitstraling in mijn linker been en nierstuwing. Daarnaast is er een plek te zien op de milt. Mijn tumormarkers zijn amper gestegen, van 46 naar 52.

Gistermiddag ben ik op de pijnpoli geweest om de pijnstilling die ik sinds 2 weken vol nodig heb door te spreken. Omdat mijn nierfunctie niet optimaal is,is constant slikken van Ibuprofen geen goede optie en is me voorgesteld om Tramadol te gaan slikken, een licht opiood medicijn. Hier ben ik gistermiddag mee begonnen en sinds vanochtend heb ik flinke bijwerkingen, misselijk en zo duf als een konijn. Dit zou minder worden zodra het lichaam er aan gewend is.

Ook heb ik besloten toch aan de hormoonmedicatie te gaan. Kruitwagen heeft een aantal patiƫnten die hier goed op gaan en waarbij de tumor is gestabiliseerd en zelfs geslonken.

We zijn vanuit het ziekenhuis naar Meerssen gereden, naar Uitspanning de Nachtegaal, een heerlijke Bourgondische lokatie in het bos en hebben daar gepraat, gehuild, een broodje gegeten en een kop koffie gedronken.

We zijn aangeslagen. De weg kwijt, van het pad af, enz.enz. En toch voel ik me ook heel rustig.
Ik ga zo meteen op de bank een flinke pot slapen en dan gaan we maar weer verder leven en kijken wat de toekomst gaat brengen. Kruitwagen kan er niets over zeggen, weken, maanden, jaren? Alles kan.
In het NU is het toch het fijnste vertoeven en is alles ok.

4 opmerkingen:

  1. Opnieuw ben ik zonder woorden, zijn er heel veel tranen en voel ik met jullie mee.
    Dikke kus, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Sprakeloos! Blijf vooral in het NU. Hele dikke knuffel voor jou en Rob.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieverd, mijn gemoed schiet vol en mijn hart doet pijn na het lezen van jouw blog. Maar we houden jou vast!!! Kus en warme knuffels. Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook bij mij schieten woorden te kort lieve Marion! Heel veel sterkte! X Ariana

    BeantwoordenVerwijderen