woensdag 24 april 2013

Dag 1 na chemo 2.

Gister middagje AZM/Maastro.
Kwart voor 1 prikken. Kwart voor 2 afspraak Lalisang. Mijn bloeduitslagen waren allemaal goed. Mijn nierfunctie zelfs verbeterd na de vorige keer. Mijn tumormarker blijft stabiel, rond de 70. Het is fijn dat hij niet meer stijgt maar het zou natuurlijk nog fijner zijn als hij vanaf nu flink gaat zakken. Chemo 1 uitgebreid besproken, medicatie aangepast rondom obstipatie en daarna door naar het dagcentrum voor chemo 2. Caelyx goed ingelopen, daarna premedicatie om allergische reactie op Carboplatin te voorkomen. Is niet helemaal gelukt. Ik kreeg toch weer een allergische reactie en werd benauwd en kreeg enorme druk tot onlasting en pijn aan mijn poepgat. Gelukkig niet zo heftig als de vorige keer maar wederom spannend. Volgende keer moet ik 7 dagen voor en 7 dagen na de chemo medicatie slikken om dit tegen te gaan.

En vandaag voel ik me redelijk. Wel weer gloeiende wangen maar verder is het te doen. Heb vanochtend lekker uitgeslapen en daarna de was weggestreken. Vanmiddag ga ik lekker met een boek buiten zitten.

Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking:

  1. Voor jou een liedje uit de oude doos van John Denver:

    Sunshine on my shoulders makes me happy, Sunshine in my eyes can make me cry.
    Sunshine on the water looks so lovely,
    sunshine almost always makes me high.
    If I had a tale that I could tell you,
    I'd tell a tale sure to make you smile.
    If I had a wish that I could wish for you,
    I'd make a wish for sunshine for all the while.

    geniet van je boek, geniet van de voorjaarszon, en ik geniet van onze vriendschap!

    Dikke zonnige kus,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen