zondag 2 juni 2013

Ik ga weer stoppen met chemo!

Ben wederom op het punt dat ik besloten heb te stoppen met de chemo!

Zoals jullie weten heb ik de afgelopen maanden flink lopen worstelen over het wel of niet doorgaan met de chemo.

En ik heb wederom besloten te gaan stoppen.

De afgelopen dagen heel veel nagedacht, gevoeld en met Rob gesproken.

En eergisteren 2 mindmaps gemaakt. 1 op de chemo en 1 op gezond en bewust leven. En wederom tot de conclusie gekomen dat het een het ander uitsluit. Door de chemo ben ik niet in staat om gezond en bewust te leven maar sta ik in de overleef stand die me iedere 4 weken voortsleept. Hierdoor ben ik volledig uit mijn kracht. En ik ben er toch van overtuigd dat gezond en bewust leven me onder de streep meer op gaat leveren dan doorgaan met de chemo waarbij er ook geen garantie is dat die gaat aanslaat en me beter maakt. Ergo, ik voel dat hij zo veel kapot maakt in mijn lichaam dat ik eerder denk dat het tegenovergestelde het geval zal zijn.

Dus ik ga wederom in het AZM bespreken wat mijn conclusie en beslissing in deze is. Gelukkig kan ik Rob heel goed uitleggen hoe ik het zie en voel en begrijpt hij me volledig. En natuurlijk is hij angstig, dan ben ik ook. Maar….wat ik een paar maanden geleden ook al schreef. Angst is de slechtste raadgever en de chemo doen vanuit angst voelt al helemaal niet goed.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten