dinsdag 19 november 2013

Goede medicatiespiegel gevonden, zo goed als pijnvrij!

De afgelopen 2 weken ben ik bezig geweest met het zoeken naar de optimale pijnbestrijding. En ik heb hem vooralsnog gevonden. Ik slik op dit moment 3x per dag 2,5 mg methadon + 2 paracetamol. Dit is een zeer lichte dosis morfine.
Ik heb de eerste dagen wel heel veel last gehad van bijwerkingen. Duf, suf, moe, gevoel van dronken zijn, zo zwaar slapen dat Rob me bijna niet wakker kreeg, misselijk, geen eetlust, enz. Deze bijwerkingen zijn daarna steeds minder geworden en voor dit moment gereduceerd tot af en toe een heel licht misselijk gevoel en af en toe een beetje duizelig/suf. Ik slaap wel heel veel, voor 12 uur per nacht draai ik mijn hand niet om. Maar verder voel ik me met de medicatie prima. De pijn is zo goed als verdwenen. Af en toe als het richting de 8 uur gaat (3x8 uur, om de 8 uur slikken) voel ik de pijn lichtjes opkomen. Soms is het al na 6 uur, soms merk ik na 10 uur nog bijna niets (dan heb ik bijvoorbeeld om 21 uur savonds mijn medicatie genomen en ben ik als ik sochtends om 7 uur wakker word nog steeds zo goed als pijnvrij).
Kortom, zo gaat het prima!

En verder heb ik heel veel behoefte aan rust en stilte. Ik ben het liefst thuis aan het mediteren, lezen, breien of knutselen, hier vermaak ik mezelf prima mee.

Ik had gisteren een interessant gesprek met Rob over doodgaan. We filosoferen ons wat af tegenwoordig ☺
Af en toe draai ik mezelf nog wel helemaal vast in de waarom-vraag. Waarom ik? Waarom zo vroeg? enz.enz. Mijn echtgenoot verraste me met de visie het eens helemaal om te draaien. Misschien is het wel zo, zei hij, dat wij allemaal denken dat je zo lang mogelijk moet blijven leven, dat dat het beste en fijnste is, maar is het jou gegund om al veel eerder te gaan genieten van iets dat zo geweldig is, dat je straks blij bent dat je dit aardse bestaan hebt kunnen verlaten.
Tsja…zo zou je er ook naar kunnen kijken.

1 opmerking:

  1. Dag lieve jullie,
    Manfred en ik willen graag snel een keer komen om mee te knutselen, te lachen, een boom op te zetten over alles wat er is, muziek voor jullie te maken, mee te mediteren, aan te raken, in stilte te zijn, te luisteren, te genieten van elkaar! Kortom gewoonweg zin om bij jullie aan te komen.
    Tot gauw,
    veel liefs en een dikke knuffel,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen