zondag 22 december 2013

Zijn gangetje

Afgelopen maandag op de pijnpoli uitgebreid met mevrouw van de Beuken gesproken. Fijne, kordate vrouw met humor.
De pijnmedicate weer beetje opgeschroefd en daar dinsdag weer mee gaan spelen. Nu, na een kleine week heb ik denk ik gevonden hoe ik er zo optimaal mogelijk mee om kan gaan. Voorheen slikte ik de paracetamol nog extra bij pijn maar nu neem ik hem samen met de medicatie want zo werkt hij het beste. Ik slik nu 3x om de 8 uur 5 mg methadon + 1,5 paracetomol tabet en daarnaast 3x om de 8 uur 2 oxynorm + 1,5 paracetamol. Dus om de 4 uur gaat er medicatie in. Daarnaast nog de hormoonkuur (Tamoxifen), een maagbeschermer en 3x per dag een tabletje tegen de misselijkheid. Een heel arsenaal dus. Vind het nog steeds bizar als ik mijn medicatie voor 3 dagen klaar sta te maken in pillendoosjes maar ja, ik heb er wel kwaliteit van leven door. De pijn is hierdoor te hanteren. Ben een paar uur per dag pijnvrij, daarna begint het weer te mieren en zeuren tot aan de volgende slikpartij maar het is te hebben. En bij iedere verhoging van de medicatie wordt de moe en sufheid ook hoger dus zolang ik het kan hendelen ga ik niet hoger.

Mijn eetlust/misselijkheid is verbeterd. Ik eet nog steeds niet optimaal maar wel weer met meer smaak 2x per dag goed met een aantal tussendoortjes. De porties die ik kan eten zijn wel een stuk kleiner geworden. Ben de afgelopen maanden ook weer een kilo of 4 afgevallen. Moet nu echt stoppen. Maar…..Rob staat op dit moment mijn favoriete vispannetje klaar te maken in de keuken dus dat wordt smullen zo meteen.

Qua energieniveau ga ik wel nog op en neer. Ik slaap nog steeds erg veel. Een actieve dag hou ik vol tot een uur of 17 dan moet ik 2 uur onder zeil, dan eten en dan kan ik nog een paar uurtjes avonds. Als ik thuis ben slaap ik vaak tussen 13 en 16 uur. Maar ik ben niet erg actief meer behalve rondom huis. Ben nog steeds lekker aan het fröbelen en breien, lezen, enz. Verveel me gelukkig nog steeds niet.

Gisteren hebben we ons zaterdagritueel kunnen doen. We kunnen alleen niet meer helemaal heen en weer naar de markt lopen maar gaan nu met de auto en doen dan wel lopend onze ronde over markt en Bronsheim voor de cappuccino. En vandaag zijn we gezellig naar Maastricht geweest om over de koppen te gaan lopen hahahahahahaha. We hadden het winkelen snel gezien en zijn een gezellig eetcafe ingedoken om gezellig iets te eten en drinken.

Met Kerst doen we lekker rustig. We zijn toch al niet van die Kerstmachines waarbij de Kerst alleen om eten en drinken draait dus we zijn gezellig samen met de kinderen, ouders, familie en vrienden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten