maandag 5 september 2011

1e 3mnd. controle al weer achter de rug!

Vanochtend om 9 uur bloed laten prikken en om 10:15 uur weer mijn afspraak bij dr. Peters, mijn oncoloog in het beterwordhuis in Sittard. De 1e 3 maanden na mijn chemo zijn al om, wat is dat snel gegaan. Bloeduitslagen waren allemaal prima, lichamelijk onderzoek (buik, lymfeplekken lies en nek) ook prima. We hebben samen de scan die 6 weken geleden is nogmaals uitgespit omdat ik 2 weken geleden zo'n erge pijn in mijn lies had maar ook de scan zag er prima uit. Mijn longen en keel stonden niet op de scan en omdat ik al 6 weken een raar schorretje in achter in mijn keel heb dat niet overgaat heb ik toch volgende week nog een afspraak bij de KNO arts om dit te onderzoeken. Er zal wel niets aan de hand zijn maar ik vind het toch prettig om rust in mijn hoofd te krijgen dus dit voelt prima voor mij. Over een half jaar weer naar Peters. De afspraken met Peters en Haest (gynaecoloog) zullen nu om en om plaats gaan vinden, dus de ene keer Peters en de andere keer Haest.

Omdat ik zaterdag weer ga beginnen met hardlopen bij Start to Run heb ik gisteren weer de 1e keer hardgelopen na een jaar. Heb de 1e keer van het Start to Run schema als uitgangspunt genomen, dus 1 minuut hardlopen, 2 minuten wandelen en dat 10x herhalen. Rob is met me meegegaan en heeft langs me op gedribbeld :-). Het viel me reuze mee. Mijn lijf werkte goed mee en pas bij de 7e keer begon ik een beetje te hijgen. Kortom, voelde goed en heel fijn om weer te kunnen gaan!!!!!!!

Afgelopen vrijdag mijn 1e yogales gehad bij Yogaplace in Sittard. Heftig hoor, mijn stijve en pijnlijke lijfje weer in beweging brengen. Maar....het voelt goed en zal goed bijdragen om weer soepel en pijnvrij te worden.

Volgende week heb ik nog een afspraak bij dr. Haest, dan krijg ik ook de uitslag van de tumormarkers die ik vanochtend geprikt heb. Maar hier maak ik me geen zorgen over.

Waar ik me wel zorgen over maak is mijn Klinisch Genetisch Onderzoek. Dit is 30 mei opgestart om te onderzoeken of ik het BRCN (borstkankergen) of het Lynch syndroom (darmkankergen) draag. Het BRCN onderzoek zou ongeveer 4 maanden duren, het Lynch ongeveer een jaar. Ik meen me te herinneren dat er gezegd is dat als er tussentijds nieuws zou zijn er telefonisch contact gezocht zou worden. Nu viel er afgelopen zaterdag een brief op de mat met een uitnodiging voor een gesprek op 3 oktober. Mijn gedachten sloegen op hol....."als er een gesprek plaats moet vinden dan zal het er wel slecht uit zien en zal ik het BRCN gen wel dragen, enz." Kortom, stress in mijn hoofd. Ik heb daarom besloten vandaag een mail te sturen om mijn stress te benoemen en te kijken of de afspraak vervroegd kan worden, ik vind een maand wachten wel erg lang.

Mijn haar groeit snel, aan de achterkant begint het alle kanten op te kroelen, het is duidelijk dat mijn krullen weer helemaal terugkomen, ben ik erg blij mee!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten