woensdag 22 mei 2013

Dag 1 na chemo 3.

Gisteren naar AZM voor chemo 3. Geprikt, gewacht in het ontmoetingscentrum, gesproken met Lalisang en Kirstel en op naar het dagcentrum.
Infuus prikken (gelukkig weer de eerste keer gelijk goed). Eerst spoelen, daarna Caelyx, daarna spoelen, daarna Carboplatin, daarna spoelen. Ondanks de voorzorgsmaatregelen thuis 1 week van te voren en 1 week na de chemo anti histamine slikken om de allergische reactie tegen te gaan) toch weer een kleine reactie. Mijn poeperd begon weer erg pijn te doen en ik werd kort van adem. Gelukkig zette het niet echt door, na een 3 kwartier was het weer stukken minder en is het niet nodig geweest de extra medicatie in het infuus er bij te prikken. GELUKKIG!!

De laatste dagen voor de kuur ging het me erg goed. Ik heb al sinds een dag of 4 geen pijn meer in mijn buik en bekkengebied en dit geeft me goede hoop dat de tumor af aan het breken is.

Vandaag voel ik me redeijk. Ik heb vannacht wel wat wakker gelegen maar toch goed geslapen. Nu wel brandende wangen maar dat hoort er bij. Ik heb vanochtend de was gestreken en eens wat achterstallige administratie weggewerkt.

En zo meteen ga ik eens wat rusten met een boek.

Afgelopen week werd ik gebeld door mijn huisarts, dr, Roos. Dit vind ik echt een hele prettige man. Hij wou weten wat mijn status op dit moment is want van het AZM hoort hij weinig tot niets. We hebben een kwartier aan de telefoon gesproken en ik heb hem bijgepraat. Hij vroeg of ik al naar de papieren rondom euthanasie had gekeken die ik bij hem heb gehaald. Hij doet dit namelijk zelf maar ik heb geantwoord dat deze nog op het stapeltje liggen en dat ik deze pas ga pakken en invullen als het echt aan de orde is en dat voelt nog lang niet zo.
Hij benadrukte nogmaals dat ik/we voor alles bij hem terecht kunnen, heel fijn gevoel!

Binnenkort ga ik een heel persoonlijk verhaal met jullie delen over de synchronitieit die ik de afgelopen tijd ervaar en welke kleine wondertjes er gebeuren in mijn leven. En van de dingen die ik aanpak om hier zo optimaal mee te kunnen werken.

1 opmerking: