maandag 24 februari 2014

Kwaliteit van leven ?

Ik krijg diverse signalen die erop duiden dat de blog bijgewerkt moet worden.
Het is inderdaad weer een week geleden, dat ik er iets op heb gezet

Een week waarin veel is gebeurd.
De schaarse momenten waarop we gesprekken kunnen voeren gaat het over de "kwaliteit van leven".
Wat heb ik nu voor kwaliteit van leven zegt Marion dan tegen me ?
Ik kan niet meer lezen, geen TV kijken, niet schrijven, kortom alles wat enige vorm van concentratie vereist gaat niet meer.
Ik lig te slapen, word even wakker voor de medicijnen, drink wat water en val weer in slaap.
Als ik haar voorlees (gedichten van Toon Hermans) gaan de ogen snel dicht maar ze hoort het wel als ik tussendoor check.

Wat is het zwaar om van heel nabij mee te maken hoe een mens verandert, op weg naar het leven aan gene zijde.
Als ze haar ogen open heeft kijkt ze vaak apathisch voor zich uit, ik vang haar blik maar dat is van korte duur.

Onze huisarts heeft het protocol voor euthanasie uit de doeken gedaan.
Marion had al ruim een half jaar geleden schriftelijk aangegeven hier eventueel gebruik van te willen maken.
Ik ga het jullie niet uitleggen, kijk maar op internet je krijgt genoeg hits op dat woord.

Ik wil iedereen bedanken voor:
- De lieve SMS en whatsapp berichten
- De mooie bloemen die we gekregen hebben (voorlopig niets meer sturen ons huis staat vol !)
- Alle liefde waarin we ondergedompeld worden
- De aandacht
- De muziek en stilte momenten
- Alle telefoontjes
- De kaarten die vrijwel dagelijkse op de deurmat liggen
- De kadootjes

En ik zal jullie snel weer updaten.

11 opmerkingen:

  1. Lieve Rob, heel veel sterkte de komende tijd. Geef haar nog een dikke kus van mij.

    Liefs Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel veel liefde en kracht voor jullie

    Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben bij jullie in gedachten, heel veel kracht en alle liefs xxxx strietsel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik denk zoveel aan jullie. Ik hoop dat die liefde voelbaar is. Ik ben zo blij dat jullie elkaar zo vast kunnen houden. Frans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel veel liefde en kracht voor jullie...mijn gedachten zijn bij jullie...liefs en een dikke knuffel Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel veel sterkte! In gedachten bij jullie!
    Veel liefs,
    Zita
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo ontzettend fijn om bij jullie te mogen zijn, in stilte, in aandacht, in aanraking, in muziek, in gedachten en in liefde.
    Ira xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Moge het zachtjes gaan, met jouw liefde Rob als warme begeleider naar daar waar ook die liefde eindeloos is, moge de heerlijk gloedvolle bedding van hier naar daar losweken en overstromen naar het glorende gouden licht aan de horizon, moge de liefde je blijvend vervullen en je troost bieden.
    In gedachten bij jullie sturen wij jullie onze liefste groet
    Sindy en Jeroen

    BeantwoordenVerwijderen
  9. lieve Lizzi en Rob,heftig om te lezen, veel sterkte en kracht gewenst,ik denk aan jullie,lieve groetjes xxx Thea

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lieve marion en Rob,heel veel kracht en sterkte gewenst,ik denk aan jullie, lieve groetjes thea xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lieve Marion en Rob: ik stuur jullie graag heel veel liefde vanuit mijn Hart en denk aan jullie.xxx Alexander

    BeantwoordenVerwijderen