vrijdag 1 juli 2011

Genoten van een week famiglia in Italia!

Hallo iedereen!
Heb lang niets van me laten horen. Zoals ik al had geschreven ben ik een week naar mijn familie in Italie geweest.
Heb enorm genoten!! Ik was in Cividale del Friuli, het stadje waar ik al mijn hele leven kom omdat mijn roots daar liggen. Vroeger als kind was ik iedere zomer 6 weken in Italia, voor mij ieder jaar weer een groot feest. Ik zwierf dan 6 weken met mijn Italiaanse vriendjes en vriendinnetjes door de stad, ging zwemmen in de rivier de Natisone of speelde verstoppertje en steengooispelletjes op de trappen voor het appartement.
Nu probeer ik toch ieder jaar wel een week er naar toe te gaan. Hoewel er nu wel van alles gaat veranderen. Toen mijn oom in 1990 en mijn oma in 1992 zijn overleden heeft de familie het appartement waar zij woonden niet verkocht zodat mijn tante en neef uit Engeland en mijn moeder en ik er naar toe konden gaan als wij daar behoefte aan hadden. Echter mijn neef in Italie heeft al langere tijd aangegeven dat hij het graag zou willen kopen. Na wat Italiaans geruzie over een weer is dit jaar de knoop doorgehakt en hebben we vorige week met de hele! familie bij de notaris gezeten om de verkoop te regelen. Ik heb me enorm geamuseerd. Had het gevoel dat ik in een slechte B-film met een maffianotaris terecht was gekomen. De zitting heeft 2,5!! uur geduurd, het was bloedheet, de notaris raffelde alles af, mijn moeder en ik verstonden er niets van. Maar hoorden achteraf van de Italianen dat zij er ook niets van hadden verstaan, haha. Ik vond het prachtig om mee te maken.
Verder heb ik me een week gelaafd...... heel veel geslapen. 's-Middags uurtje siesta, 's-avonds vroeg in bed. Veel gegeten.....uitgenodigd door familie om te komen dineren en met 10 man naar de feesten in San Daniele geweest. San Daniele DE prosciutto stad van Friuli. We hebben een rondleiding gehad door een prosciutto fabriek (heel gaaf om te zien hoe de hammen hangen te drogen). Heb ook een hammetje gekocht en een doosje met 6 heerlijke flessen Prosecco. Mijn moeder is nu nog in Italie, ze komt volgende week met de auto naar huis en brengt dan alles mee.
Ik heb heerlijk door Cividale geslenterd. Ben een ochtend alleen met de trein naar Udine geweest om te shoppen. Eeeeeeeeh (Italiaanse klank met gebaar met de hand, alle vingers bij elkaar en dan er mee schudden :-)) i am a woman, and a woman needs shopping!! Heb ook weer voorzichtig paar glaasjes vino bianco en Spritz Aperol gedronken maar kan nog niets hebben, na 3 glaasjes moet ik naar bed.
Twee boeken gelezen, veel naar muziek geluisterd. Iedere dag 2 keer gemediteerd, kortom heeeeeeerlijk bijgetankt.

Gisteren de hele dag themadag van mijn werk gehad. 's-Ochtend workshop BIBU (binnengroep-butengroep) van Mike Euphrasina, 's-middags de dialoogsesie met mijn afdeling. Ik had de workshop van Mike al eens eerder gehad maar hij kwam wederom erg binnen. Hij is een genie in je te laten ervaren en vooral voelen hoe het voelt om buitengesloten te worden.
Ik had "de pieeep waaal leag" om 17 uur en moest toen nog naar huis fietsen. De dag was op de Golfclub in Brunssum en ik heb me voorgenomen dat ik rondom Brunssum de auto niet meer pak.

Tsja, en hoe gaat het verder gezondheidstechnisch met me.
Mijn haar groeit gestaag maar het duurt me toch te lang. Ben op dit moment in het bezit van een mooi donker heel zacht babydonslaagje op mijn hoofd. Heb Stuart Little (mijn pruik) in Italie in het appartement en op het balkon veel af gehad, was veel te warm (het was 30 graden in Italia) maar voel me nog niet op mijn gemak om zonder pruik naar buiten te gaan. Nog even geduld.

Mijn lijf protesteert nog wel regelmatig. Het voelt erg stijf en ik voel nog regelmatig kleine pijntjes in buik en rug. Volgende week moet ik terug naar mijn professor in Maastricht, ik ga hem vragen hoe lang het normaal is om pijntjes te blijven voelen na mijn operaties en chemo.
Mijn mind is redelijk rustig. Mijn meditaties die er op gericht zijn ten volste er op te vertrouwen dat ik beter ben en blijf, ondersteunen mij hier enorm bij. Natuurlijk komt er wel eens een gedachte voorbijvliegen en angst dat de kanker terug is (vooral als ik pijntjes voel) maar ik kan de gedachte vrij snel weer wegsturen en weer in mijn vertrouwen gaan zitten.
Ik heb besloten om yoga te gaan doen om mijn stijve lijf weer wat losser te krijgen. Ben nog steeds aan het fysiofitnessen en zwemmen en in september ga ik weer hardlopen. 10 september begint een nieuwe start to run groep.

Vanavond ga ik met Rob uit eten en hem trakteren op een luxe diner om hem te bedanken voor alles wat hij de afgelopen 8 maanden voor me gedaan heeft. Heb nog een verrassing voor hem maar die ga ik nog niet verklappen want hij krijgt nu al vaak van zijn collega's reakties op wat hij de dagen daarvoor gedaan heeft dus stel je voor dat de tamtam sneller gaat dan dat hij mijn blog leest :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten