zaterdag 16 juli 2011

Uitslag urinekweek en restverschijnselen narcose en chemo.

Afgelopen woensdagmiddag werd ik gebeld door Marcelissen, uroloog AZM Maastricht met de uitslag van mijn urinekweek. Er zaten gelukkig geen bacteriƫn in dus dat is al een zorg minder. Ik ben namelijk begonnen aan een traject bij Henk Franssen in Apeldoorn. Henk is de schrijver van "Bondgenoot, autobiografie van een immuuncel", een boek dat me in het begin van mijn ziekzijn aan is geraden en dat ik ondertussen al 3x heb gelezen. Ook ben ik in het bezit gekomen van een geleide meditatie gebaseerd op dit boek en deze heb ik mijn gehele traject (en trouwens nog steeds) dagelijks geluisterd. Henk begeleidt oa mensen met kanker bij het van binnenuit balanceren van je lichaam en geest. Ik slik op zijn advies momenteel probiotica omdat al de antibiotica die ik afgelopen jaar heb gehad een enorme aanslag op mijn lijf hebben gepleegd. Nogmaals een antibioticakuur nu zou het harde werken weer voor een groot deel teniet doen. Maar........is niet nodig gelukkig.

Omdat ik donderdag nog niets gehoord had van mijn scan heb ik dr. Haest in Sittard gebed. Hij vertelde dat de gegevens niet goed in de computer waren gezet. Er stond namelijk ter zijner tijd een CT scan in plaats van nu. Lang leve de communicatie tussen Maastricht en Sittard. Maar... dr. Haest gaat regelen dat ik binnen nu en 2 weken de scan heb. Ook daar ben ik rustiger onder omdat de pijn in mijn rug aanzienlijk minder is dan vorige week.

Ik heb toch nog wel restverschijnselen van 2x narcose en chemo. Mijn korte termijn geheugen werkt heel slecht. Als ik 3 passen loop ben ik vergeten wat ik dacht en wou gaan doen. Ze zeggen dat dit nog wel bijtrekt daar ga ik maar van uit. Een paar weken geleden heb ik een uur door mijn huis gelopen met 2 verschillende schoenen aan, een open sandaal en een sneaker, en er helemaal niets van gemerkt, vond het te bizar, haha. Ik geloof dat Mrs. Organiser wel heel erg aan het loslaten is geslagen.
Het heel snel dingen vergeten zorgt er ook voor dat het met regelmaat voorkomt dat ik niet reageer op mails of smsen met vragen van mensen. Of iemand vraagt me te reageren om iets af te spreken en ook dat vergeet ik dan weer. Lieve mensen, neem het me voorlopig nog even niet kwalijk. En als ik niet reageer meld je dan svp nog een keer.
Ik ben maar begonnen met een schriftje bij me te dragen waarin ik alles op schrijf wat ik nog wil doen maar zelfs dan vergeet ik nog dingen.

Ook heb ik nog steeds een doof gevoel in mijn vingers (wijsvinger rechterhand het ergste) en kleine tenen. In 80% van de gevallen komt dit weer goed, heb nog maar even geduld dan. Laat wel nog steeds dopjes en dergelijke uit mijn handen vallen.

Ik heb donderdag op de fitness tijdens de laatste 10 minuten wandelen op de loopband stiekem geprobeerd of ik nog kan hardlopen :-). Heb 1,5 minuut heel rustig hardgelopen en vond het heeeeeeeerlijk! Parellopers ik kom er aan (o ja, moet nog even wachten tot 10 september).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten