zondag 3 juli 2011

Rob bedankt voor zijn steun de afgelopen 8 maanden!

Vrijdagavond heb ik Rob dus mee naar MEDS in Sittard uit eten genomen om hem te bedanken voor hetgeen hij voor me gedaan heeft de afgelopen 8 maanden. Ik heb me de afgelopen weken lopen afvragen op welke wijze ik dit zou doen. Toen ik vorige week in Italie was kon ik een nacht niet slapen en ben muziek gaan luisteren. Toen ik naar de laatste cd van Marco Borsato luisterde kwam het lied: "Als rennen geen zin meer heeft" langs. Ik luisterde naar de tekst.....dit kon niet waar zijn!!!! Heb het lied nog een keer geluisterd en toen nog een keer en heb toen heel hard liggen huilen in bed. Dit lied verwoord van A tot Z wat er met mij gebeurd is, hoe Rob blind achter en naast mij is gaan staan en hoe ik hem deze periode heb ervaren, het was alsof hij het lied in de ik-vorm voor mij zong.
Toen heb ik mijn plannetje gesmeed. Ik heb de tekst in een kaart overgeschreven en Rob in het restaurant tijdens de 1e gang de kaart gegeven, hem oordopjes in zijn oren gestopt en het lied laten luisteren met bovenstaande uitleg erbij. Daarna hadden we samen een heel emotioneel moment van herkenning, erkenning en dankbaarheid en een diep liefdesgevoel en hebben we samen in het restaurant een traan weggepinkt.

Ik heb met Rob overlegd en we willen de tekst met jullie delen:
Als rennen geen zin meer heeft
Dan zal ik naast je staan
Ben je nooit alleen

Als het voor vluchten te laat is
En de goden vallen aan
Als het uur van de strijd is gekomen
En als alles je af word genomen
Dan kom ik en vecht met je mee

Stil zal ik zijn
Stil en onzichtbaar
Als de zon in de wolken
Die ieder moment weer verschijnt

Stil zal ik zijn
Maar als je me nodig hebt
Als je me nodig hebt
Zal ik er altijd zijn

Als je wereld omver valt
Dan rapen we haar op
En dan help ik je net zolang bouwen
Tot je klaar bent en vol van vertrouwen
Tot dan ga ik echt nergens heen

Stil zal ik zijn
Stil en onzichtbaar
Als de wind die gaat liggen
Totdat je je vleugels weer spreid

Stil zal ik zijn
Maar als je me nodig hebt
Als je me nodig hebt
Zal ik er altijd voor je zijn

Als je roeit en je zoekt en je kijkt
Als er nergens een uitweg verschijnt
Als de golven zo hoog zijn
Dat het land in de verte
In het kolkende water verdwijnt

En het licht van de zon en de maan
Dreigt voor eeuwig ten onder te gaan
Voel je geen grond onder je voeten
Pak dan mijn hand
En ik zorg dat je stevig zult staan

Als rennen geen zin meer heeft
Zal ik naast je staan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten