maandag 4 februari 2013

Weer enigszins boven water!

Sinds gisteren voel ik me weer een beetje mens. Ik schrik wel van mezelf als ik in de spiegel kijk, de kleur van mijn gezicht is vaalgrijs geworden. Vanochtend uitgebreid gedoucht, haren gewassen en beetje opgemaakt...Indian Poeder doet wonderen :-)

Heel veel nagedacht de afgelopen dagen over het fenomeen chemo. Ik ben op het punt dat ik voel dat ik zonder chemo langer ga leven dan met chemo, de chemo maakt zoveel kapot, en niet alleen lichamelijk, van de positieve, mentaal sterke Lizzi blijft niets meer over tijdens de 1e chemo week. Ik heb er zo veel stress van dat dit mijns inziens ook niet bijdraagt tot weer snel sterk en gezond worden. Ik heb gisteren dan ook besloten om contact te zoeken met mijn artsen bij het AZM om op korte termijn te gaan bespreken wat het betekent als ik er voor zou kiezen om te stoppen met de chemo.
Uiteraard hebben Rob en ik hier vele malen heel diep en uitgebreid over gesproken en we zitten volledig op een lijn. De enige reden waarom ik toch aan de chemo ben begonnen was gebaseerd op angst en angst is de slechtste raadgever.

Ik hou jullie op de hoogte. De komende week ga ik in ieder geval weer leven en gezellige dingen doen. Vanmiddag ga ik mijn moodboard afmaken!

Dikke kus aan iedereen!

Terwijl ik dit zit te schrijven belt Kristel, de oncologisch verpleegkundige van het AZM om te vragen hoe het met me gaat. De hele situatie met haar besproken. Ze gaat mijn casus vanmiddag bespreken en belt me terug wanneer ik terecht kan bij Kruitwagen en Lalisang om mijn verhaal te bespreken.

4 opmerkingen:

  1. Dappere, moedige jij,

    Opnieuw maak ik een hele, hele diepe buiging voor jou.

    Veel liefs,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een hele dikke knuffel. You go girl! Gr. Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind je heel moedig als,je zou besluiten om te stoppen met de chemo. Je gevoel volgen is meestal de beste keuze. Dat het ik zelf ook ervaren. Heel veel sterkte en wijsheid met het nemen van deze beslissing.
    Liefs Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Marion,

    Goed om te lezen dat je je weer wat lekkerder voelt. En dat je weer de energie hebt om na te denken.
    Lastige beslissing lijkt me. Enerzijds het gevoel dat de chemo knokt met je kanker, en anderzijds het gevoel dat het je ook sloopt. Waardeloos dat je voor je gevoel zulke lastige keuzes moet maken. Je bent een echt gevoelsmens, maar gelukkig ben je ook nuchter genoeg om de ratio mee tye laten wegen.
    Sterkte en succes!!

    N.b. Ik ben wel benieuwd hoe het verder is gegaan deze week.

    BeantwoordenVerwijderen