donderdag 21 februari 2013

Gesprek AZM, zeer positief verlopen!

Gistermiddag zijn Rob en ik naar het AZM geweest voor het gesprek met Kruitwagen en Lalisang. Wat ben ik blij dat ik helemaal naar het AZM over ben gestapt. Het was een uitermate prettig gesprek met 2 zeer empathische artsen die zich goed konden inleven in mijn situatie en mijn beslissing helemaal begrijpen en ondersteunen. Ze hebben nog een aantal alternatieven aangereikt (de tumor bestralen om het bloeden langer weg te houden, hormoontabletten om de tumor te laten slinken enz.). We hebben afgesproken dat ik de alternatieven thuis ga bestuderen en overdenken. Over 3 weken is een nieuwe afspraak gepland om dit te bespreken. Kruitwagen gaf zelfs aan dat hij, als hij in mijn situatie zou verkeren, ook niet zou weten of hij wel voor de chemo zou gaan. Ook staan ze er helemaal voor open, ondanks dat ze er niet veel van afweten, dat ik door middel van non toxische therapie kijk hoe ver ik kan komen. Kortom, fijne mensen, fijn gesprek, goed gevoel!

Wat er bij mij wel weer even inhakte is dat zij praten over palliatief en kwaliteit van leven. Hun visie is dat ik niet meer te genezen ben en dat we moeten kijken hoe we de tijd die mij nog rest zo goed mogelijk door kunnen komen. Dit staat haaks op mijn (onze) visie dat het me gaat lukken door mijn nieuwe levenswijze om de tumor er weer helemaal uit te krijgen en houden. Deze visies staan natuurlijk haaks op elkaar. En ik voel nog steeds een groot vertrouwen dat ik het ga redden en dat het goed komt, maar zij denken dat natuurlijk niet. En daar moet ik dan toch wel weer even van slikken en nadenken.......sta ik er dan wel realistisch genoeg in....vraag ik me dan af? En dan praat ik er uitgebreid met Rob over en komen we toch samen weer tot de conclusie dat ik inderdaad nog steeds voor volledige genezing ga....ik zou de 1e niet zijn die daar in slaagt.

Gisteravond hebben we samen tot 0:00 uur aan mijn meditatiekamertje gewerkt. Het is af! Vandaag ga ik de laatste spulletjes inrichten en vanaf morgenochtend ga ik iedere ochtend 1 tot 1,5 uur daar doorbrengen met mediteren, visualiseren, yoga oefeningen en lichte lichaamsoefeningen. Verheug me! Ik zal van het weekend een paar foto's posten.

Zojuist belde Kristel, de oncologisch verpleegkundige van het AZM, om te vragen hoe het gesprek van gisteren was gegaan en hoe ik me op dit moment voel. En ze benadrukte nogmaals dat ik haar voor al mijn vragen, onzekerheden, worstelingen mag bellen! Wauw, wat een team daar in het oncologiecentrum van het AZM. Kan me geen beter team ter ondersteuning wensen!

2 opmerkingen:

  1. Hoezo synchroniciteit?
    Gisteravond las ik in mijn bijbeltje ~iedere stap is vrede~ van Thich Nhat Hahn het verhaal 'Een kamer om tot onszelf te komen'. Toen ik het verhaaltje had uitgelezen dwaalde ik af naar jou meditatiekamer en vroeg me af of je het bosbehang al binnen had. En nu lees ik dat jullie tot middernacht de kamer hebben af gemaakt.

    Onze meditaties en oefeningen, elk vanuit onze eigen kamer smelten in het universum samen. Ik wens je heel veel fijne uren op jouw kamer om tot jezelf te komen.
    Liefs Ira

    ps: het verhaaltje stuur ik je per post toe.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat fijn dat het gesprek zo goed is verlopen en dat ze je steunen met je beslissing.
    In ben vandaag ook weer in het AZM geweest en had ook weer een fijne ervaring met het bloedprikken.
    Ben ook zo blij dat ik ben overgestapt. Ik ben benieuwd naar je kamertje.
    Tot snel.
    Liefs Wies xxx

    BeantwoordenVerwijderen