dinsdag 12 maart 2013

Bloedverlies erger, toch bestralen. Ben er rustig onder!

Sinds gisteren zit ik mentaal beter in mijn vel. Ik voel me een stuk rustiger en het lukt me veel beter om in het moment te blijven en te genieten van dat wat er is. En ondanks dat het ondertussen voelt als half 12 ben ik weer terug in het vertrouwen dat ik het ga redden. Ik heb de afgelopen weken een boek 2x gelezen dat me hier erg bij heeft geholpen namelijk "Leren leven als een elastiekje" van Katja Swager. Zij was een opgegeven kankerpatiente die anderhalf jaar later helemaal schoon was en nu tot haar missie heeft mensen te begeleiden bij hun pad. Ik heb aanstaande maandag een afspraak bij haar.

Het bloedverlies is wel weer erger geworden en dit heeft me doen besluiten om de tumor toch te laten bestralen. Mijn artsen hebben aangegeven dat dit het bloeden gaat stoppen. Ik heb contact gehad met het AZM om te proberen dit voor donderdagmiddag te regelen maar dit was te kortdag (wat ik ook begrijp, maar proberen kun je altijd, toch?).
Wat er nu geregeld is, is dat ik donderdagochtend eerst ga prikken. Daarna heb ik mijn afspraken bij Lalisang en Kruitwagen. Deze zullen dan de afspraak voor me maken met de radiotherapeut volgende week. De radiotherapeut wil me eerst zien en spreken alvorens ik bestraald ga worden.

Ik hou jullie op de hoogte.

1 opmerking: