zaterdag 19 februari 2011

3e dag na chemo. Acceptatie en overgave ver te zoeken!

Woensdag mijn 2e chemo gehad. 09:15 in beterwordhuis, 13:45 klaar. Tijd is omgevlogen. Heb wat gelezen, van 10:00 tot 11:00 mijn voetreflexzonebehandeling gehad. Zita heeft nog een tijdje gezellig bij me gezeten. Na de chemo nog een wandeling gemaakt van een half uur. Is me aangeraden, zo gaan de afvalstoffen beter je lijf uit. 'S-middags wel weer erg moe. Gerust op de bank, de hele avond geslapen, nacht redelijk doorgekomen.

Donderdagochtend voelde ik me wel ok, met Benigna en hond Noa een uur door het Vijverpark gelopen, 's-middags begon hetzelfde proces als de vorige keer, gloeiende wangen en brak. Om 15:15 is er een verpleegkundige bij me thuis geweest die me een injectie Neulasta heeft gezet. Dit middel zorgt er voor dat de witte bloedcellen niet zo snel verminderen na een chemo. Ze waarschuwde me voor eventuele bijwerkingen: je botten kunnen erg pijn gaan doen! Donderdagnacht slechte nacht gehad, gloeiend heet hoofd en wangen en koud lijf. Vrijdagochtend op de bank, koud, koud, koud! Om 12 uur nog met Angelica naar de huisarts gereden omdat ik dacht dat ik een blaasontsteking had. Na mijn ervaringen van de vorige keer ben ik er nu als de kippen bij. Er zat wel bloed in de urine maar gelukkig geen ontsteking. 'S-middags begon mijn temperatuur weer te stijgen van 36.5 naar 37.8, niet schrikbarend maar met de ervaring van de vorige keer nog in mijn benen begon ik me zorgen te maken, en me steeds brakker te voelen. Met dik wollen vest en deken en haard aan op de bank en nog steeds bibberen van de kou, het zal toch niet weer mis gaan! En de voorspelling van de verpleegkundige kwam uit, mijn botten gingen steeds meer pijn doen. Ik durfde ook geen paracetamol te slikken want dat onderdrukt de koorts weer, wat een toestand! Rob zou naar het LVK gaan maar heeft afgebeld, voelde ik me daar weer rot onder, niet doen, loslaten, loslaten!

Afgelopen nacht goed geslapen, vanochtend voelde ik me goed, zouden we het al gehad hebben? Lekker gedoucht, leuke kleren aangetrokken, beetje opgemaakt, hamster op mijn hoofd, klaar om naar de markt te lopen. Helaas.......eten ging niet, had nergens trek in, ik voelde me enorm duizelig, had een veel te lage bloeddruk en moest helaas weer gaan liggen. Leuke kleren uitgetrokken, wollen vest weer uit de kast en vloekend op de bank. Ik loop zo wie zo al drie dagen te schoppen, ben een bozig vuurspuwend zwelgje en maak ruzie met alles en iedereen. Heb het even helemaal gehad. Heb er zo'n enorme last van dat ik niet kan zoals ik wil, wat is dit even zwaar!!! Angelica en ik hebben gisteren ook wel de slappe lach gekregen om mijn bozig, vuurspuwende gedrag. Ik kan nog steeds lachen om mezelf!

Gelukkig kunnen Rob en ik wel goed praten over de situatie waarin we terecht zijn gekomen samen. Het is op het moment wel een uitdaging om het toch nog een beetje leuk te hebben samen ondanks alle shit.

Heb even goed gevoeld welk eten wel lukt nu en Rob heeft een abrikozenvlaai gehaald bij de bakker, heb net 2 stukken gegeten, lekker!! Even zorgen dat ik iets binnen krijg en niet bezig zijn met gezond! Heb nu liggend op de bank het gevoel dat ik weer terug aan het komen ben. Toe maar Lizzi, geef je maar over, je kunt het, acceptatie en overgave :-)!

1 opmerking:

  1. Lizzi & Rob,

    Ik zit hier in het westen maar .........na het lezen van het stukje zit ik in jullie huis en in jullie leven. Wat zijn jullie sterk zeg en ja lizzi jij mag best een bozig vuurspuwend zwelgje zijn dat ruzie met alles en iedereen maakt.

    Vanuit Zoetermeer zeg ik het ook tegen jou in het haags

    Toe mâh Lizzi, gèf je mâh oveâh, je kunt ut, acceptatie en oveâhrgave

    xxxx
    Eric

    BeantwoordenVerwijderen