vrijdag 11 februari 2011

Ben weer thuis en GI Jane!

Gelukkig, vandaag eindelijk ontslagen uit het beterwordhuis. Mijn bloedwaarden waren nog niet helemaal goed maar de lijn van de onstekingsmarkers bleef goed dalen. En na 10 dagen antibiotica verwachten de artsen dat het goed gaat komen. Maar wat ben ik diepgegaan vorige week, heftig! Mensen om me heen hebben me gevraagd of ik mijn positieve instelling toen wel kon houden maar voor mijn gevoel heb ik een paar dagen in een vaccum geleefd, ik voelde niets meer, dus ook geen negativiteit of doemdenken. Had geen keuze dan volledig in de overgave te gaan en alles met me te laten doen wat de artsen nodig achten (buizen bloed geprikt, 2 zakken bloed bijgezet, punctie enz). Maar sinds afgelopen week ben ik weer fijn positief, over 4 maanden ben ik beter!!!

Om 14 uur waren Rob en ik thuis. Om 17:30 hadden we de afspraak bij de kapper. Vanmiddag beetje jankerig geweest, zag er toch wel tegenop om mijn hoofd te laten scheren maar wat is dat me meegevallen. Onder mijn haardos kwam een perfect symetrisch rond hoofdje vandaan. En wat was ik blij verlost te zijn van mijn haar. Het was gaan vilten, ik durfde het niet meer aan te raken of te wassen want dan kwam het er met de bossen uit. Mijn nieuwe hoofd geeft heel veel rust. Niet meer mijn hele pyama en bed onder de haren, heerlijk! En weer lekker fris. Maandag heb ik een afspraak in Herzogenrath om voor een pruik te gaan kijken. Ben benieuwd. Zit nu met leuk zwart mutsje en gekleurde sjaal er om heen geknoopt op de bank. We zijn naar de kapper gelopen dus mijn eerste lichaamsbeweging heb ik ook weer gehad vandaag. En het maakt me niets uit om in de regen te wandelen want mijn haar zit toch goed, haha. Volgende week ga ik mijn afgezegde afspraak voor de sportmedische keuring opnieuw maken want ik sta te popelen om weer in beweging te komen. Van mijn mooie strakke hardloopkuiten is niets meer over, die zijn veranderd in pudding. Tijd om ze weer strak te krijgen.

Woensdag staat mijn volgende chemo op de planning. Als mijn bloedwaarden dinsdag goed zijn gaat dit gewoon gebeuren. Merk wel dat ik een beetje huiverig ben gezien mijn ervaringen na de 1e chemo. Maar mijn instorten kwam in beginsel niet van de chemo. De bacterien zaten al in mijn bloed en urine. De chemo heeft er voor gezorgd dat het allemaal nog heftiger is geworden. Dus ik ga er van uit dat de 2e chemo wel mee zal vallen.

En vanavond uiteraard weer een lekkere boerenkoolstamppot gegeten. Met dank aan Rob.

Verder wil ik wederom iedereen bedanken voor alle lieve mails, sms-en, kaarten, bezoekjes, bloemen, kadootjes, aandacht en lieve woorden. Mede dank zij jullie kom ik er iedere keer weer door heen. Ik vind het echt hartverwarmend!!! Doet me zo enorm goed. Bedankt!!!!!!!!!

9 opmerkingen:

  1. lizziiii ik maak weer een hele diepe buiging voor je!! wat ben jij toch een waanzinnig mens....dappere kanjer...
    ik kom snel naar je toe xx dag sjatje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toppie meid ....de juiste waanzinnig dappere instelling en die vuist maken ..doet goed om te lezen en je weet we volgen je...wij wippen snel weer eens binnen ....met iets leuks voor jullie deze keer hahaha...Een super weekend thuis gewenst met jouw kanjers om je heen..

    xxx Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je weer thuis bent!
    Denk dat toch de plek is waar deze pittige klus het beste kan klaren.
    En dat symetrisch hoofdje heeft mij nieuwsgierig gemaakt. Zo heb ik nog nooit naar m'n eigen 'kale plaat'gekeken. Ga direct op weg naar een spiegel.

    Geniet van je thuis en laat je verwennen.

    Groet,
    Roy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. He Lizzi
    wat fijn te lezen dat je thuis bent. En mooi met of zonder haardos, je bent en blijft een PRACHTIG MENS VAN BINNEN EN VAN BUITEN. Het doet me goed weer een ECHTE OPTI te lezen.
    voor deze week toi toi.
    Ik denk altijd aan je.
    kus Leblanc

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lizzi girl,

    Ik lees dat je weer vol goede moed bent en weer thuis bent. Dat kale koppeke wil ik wel zien en natuurlijk ook die symetrie. Stel me daar zoiets als Annie lennox bij voor. Marion ik heb alle respect voor jouw en ook voor Rob die het toch zekers ook te verduren heeft gehad en nog heeft en nog zal hebben. Ik stuur jullie lieve groetjes en straal het licht naar jullie toe. Dat is weer es een andere straling dan die Chemo. Veel sterkte bij Chemo too. Veel liefs Bianca (je vertrouwensvrouwtje)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lieve schat,

    Wat fijn om te lezen dat je weer thuis bent Lizzi, lekker in je eigen omgeving. Wat goed om te horen dat je weer positief kijkt naar de toekomst, je bent een krachtig mens en mooi van binnen en buiten. Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen de volgende chemo, maar schat ook hier kom je weer goed doorheen! Een hele dikke knuffel van mij,Marco en de kids. Tot snel Liefs Lied XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lieve Rob, je bent een kanjer! Veel liefs van ons allemaal Lied en fam XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  8. he Marion,

    Leuk om op deze Valentijsdag even bij je te zijn. Je bent veel in onze gedachten, voelen ons sterk verbonden en vanavond gaan we weer een mooie mantra voor je zingen. Luister maar.......
    Vanuit het ayurvedisch AzM in Udupi sturen we jou zo meteen een over-heerlijke vegetarische dagmaaltijd toe.


    Lieverd, heel veel sterkte, licht en kracht en via de mail heb ik je 100.000 zonnestralen gestuurd.
    En Rob......... ook voor jou maak ik een buiging!
    Liefs Ira en Wolf vanuit een warm India.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Marion
    Ik ben niet zo van het bloggen en reageren maar wil je wel melden dat we je wederwaardigheden intensief volgen. Wat een spirit. Heel veel succes morgen en doe Frank de groeten

    Jos

    BeantwoordenVerwijderen