zaterdag 26 februari 2011

Nacontrole AZM, avond van werk enz.

Donderdagochtend ben ik alleen naar Maastricht gereden voor mijn nacontrole bij Prof. Kruitwagen. Rob had een drukke dag op zijn werk, heb bij mezelf gecheckt of het ok was om alleen te gaan en dat was zo. Uitgebreid gesproken met Prof. Kruitwagen, die verbaasd was dat ik alleen had gereden en vond dat ik er erg goed uitzag ondanks mijn ervaringen van de afgelopen weken, inwendig onderzoek en echo gehad. Op zich ziet het er al allemaal prima uit, wond is goed genezen, van binnen ziet het er prima uit alleen mijn blaas blijft opspelen. Het voelt nog steeds alsof ik een enorme blaasontsteking heb terwijl dit niet zo is. Kruitwagen heeft contact gezocht met Urologie. Heb plasje achtergelaten, dit wordt op kweek gezet. Daarnaast medicatie gekregen om de blaas rustig te houden. Donderdag belt Prof. Kruitwagen om de uitslag van de kweek te bespreken. Als de klachten niet minder zijn dan wordt de stent die nog in een urineleider zit er waarschijnlijk uitgehaald. Hier zie ik niet tegenop. Dit is een kleine ingreep waarbij met een buisje/slangetje met camera door de urinebuis naar binnen wordt gegaan en de stent er uitgetrokken wordt. Dit is praktisch pijnloos vergelijkbaar met het inbrengen van de blaaskatheter, dit heb ik ook amper gevoeld.

Donderdagmiddag om 16 uur opgehaald door mijn collega's en naar Asselt gereden voor een bijeenkomst van Vertrouwenswerk Politie Limburg Noord en Zuid. Vond het heerlijk om iedereen weer te zien, heb gelachen zoals ik in maanden niet meer heb gelachen en heerlijk gesmuld van het buffet. Ben trouwens weer 2 kilo aangekomen de afgelopen week, heel fijn. Vanochtend bracht TNT een hele doos met proefflesjes Nutridrink Compact. Mijn huisarts heeft dit geregeld zodat ik tijdens het ontbreken van mijn eetlust tijdens volgende chemo's toch iets binnenkrijg.

Vrijdag gaan lunchen met een vriendin en een rondje Brunssum gemaakt. Zolang ik niet overdrijf met lopen gaat het goed. Voel me zo wie zo weer een stuk beter.
Maandag heb ik mijn sportmedische keuring via de stichting Tegenkracht. Ben er nu echt klaar voor om aan mijn conditie te gaan werken. Zal wel heel voorzichtig moeten beginnen want ik voel aan mijn lijf dat het flinke optaters heeft gehad de afgelopen maanden.

Voor zondag ben ik door een vriendin gevraagd om met haar zus en drie kleine mannen (4, 4, en 6 jaar) mee te gaan naar de Efteling. In 1e instantie nee gezegd omdat ik dit nog niet trek, daarna enorm lopen twijfelen want het is toch geweldig om met die heerlijke jochies door het Sprookjesbos te flaneren maar toch maar niet gedaan. Vanochtend bij het boodschappen doen al naar buiten moeten lopen om op het muurtje te gaan zitten dus hele dag Efteling is niet verstandig. Merk dat ik na mijn acceptatie en overgave worsteling van vorige week nu gemakkelijker loslaat.

Ik verheug me heel erg op komende week. Het zal de 1e week in lange tijd worden dat ik weer een beetje kan zoals ik wil. Dinsdag heb ik een ontspanningsmassage geboekt, woensdag ga ik naar de pedicure. Kortom, een week waarin ik van alles ga ondernemen onder het hoofdstuk: goed zorgen voor mezelf. Heerlijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten