dinsdag 15 februari 2011

Ik heb weer haar! Bloedwaarden goed en morgen 2e chemo!

Gisteren zijn Rob en ik naar Herzogenrath getogen om bij Dohmen Hair te gaan kijken voor een pruik. Geweldig mooie zaak, goede service. Eerst werd er naar mijn foto's en pluk haar gekeken en een advies gegeven. Ik heb aangegeven dat ik een pruik wil waarbij je niet ziet dat ik een pruik draag. Krullen werden afgeraden, dit zie je! Daarna wel 25 pruiken gepast, wat een feest. Uiteindelijk bleven er 6 over die toch vrij gemakkelijk teruggebracht zijn tot 1! En met dit pruikje op voelde ik me helemaal happy. Kort, springerig, pittig. Rob zei ook gelijk dat hij zag dat ik me happy voelde met dit haar. Dus sinds gisteren ben ik de trotse bezitster van een dooie hamster op mijn hoofd, haha. Vanochtend in het beterwordhuis in Sittard trof ik achter de balie een dame die mij kent vanuit Born. Ze gaf aan dat ze 2x moest kijken omdat ze me niet meer herkende. Ik vertelde haar dat ik een pruikje draag en zij vertelde dat ze dit niet had gezien. Kijk......dat is nu precies wat ik wilde.
In het beterwordhuis bloed laten prikken om te kijken of de chemo morgen door kan gaan. Mijn bloedwaarden waren weer helemaal goed. Dit heb ik ook gevoeld want ik ga best wel weer goed. Mijn lijf protesteert nog van bijna 3 maanden rusten maar verder voel ik me OK! Dus morgenochtend 09:15 mijn 2e chemo. Deze keer komt er wel donderdag iemand bij me thuis om een injectie te zetten om de witte bloedlichamen op peil te houden. Ik was wel weer afgevallen ondanks dat ik best wel weer goed eet, uiteraard wel gezond, ik snoep bijna niet meer. Ik wil nu echt niet meer afvallen, ben helemaal goed zoals ik ben en mijn gezichtje wordt anders echt te smal.
Morgenochtend tijdens de chemo krijg ik ook mijn 2e voetreflexzonebehandeling. Ze had nog een plekje om 10 uur. Heerlijke afleiding, dit breekt ook de 4,5 uur die ik aan het infuus lig. Ben wel een beetje huiverig voor wat deze chemo weer allemaal gaat doen, krijg ook last van mijn vingertoppen die pijn beginnen te doen en waar kloofjes in ontstaan. Morgen even navragen hoe ik dit het beste kan behandelen.

Maandag 28 februari heb ik de afspraak voor de sportmedische keuring waarna het sportplan op maat voor me wordt gemaakt. Ik ben zelf wel al voorzichtig begonnen met trainen. Zaterdag op en neer naar de markt gelopen, zondag 2 rondjes op de Schuttersparkvijver. Gisteren rondje Heerlen, vandaag rondje Sittard. Heb paar nieuwe broeken moeten kopen, ik pas nog maar in 1 broek, de rest is te groot geworden. Ik wil ook zo gauw ik me in staat voel na de chemo gaan zwemmen om zo al mijn spieren weer te gaan gebruiken. Na inspanning doen mijn heupen en mijn rug pijn dus er valt nog wat te trainen.

Ik krijg van iedereen te horen dat ik er zo goed uitzie. Mooi strak lijf, leuke bos haar. Tja, zoals ik al eerder zei, elk voordeel heb zijn nadeel. Ben wel blij dat ik zo'n fijn pruikje heb kunnen vinden en dat ik er weinig last van heb mezelf met mijn kaal hoofd te zien, dit valt me echt heel erg mee, ik kan het goed zien. En Rob streelt en kust mijn kale bolletje. Dit heeft me al tot tranen gebracht, het feit dat hij me nog steeds aantrekkelijk vindt en dit zo laat merken ontroert me diep.

2 opmerkingen:

  1. en jij ontroert mij!

    Dikke kus en warme knuffel
    Ira, still in Udupi - India

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel goed om te horen Marion!!

    Natuurlijk weer sterkte de komende tijd.

    Vrolijke groet,
    Albert

    BeantwoordenVerwijderen