dinsdag 7 december 2010

Dr. Haest heeft gebeld.

Nou.....de medische term voor mijn kanker is bekend: endometrioid adenocarcinoom stadium 3a.
Stadium 1 is alleen eierstokken, stadium 2 is eierstokken en baarmoeder en stadium 3 is eierstokken, baarmoeder, darmwand en buikvlies. En daar heb je dan gradaties 3a, 3b en 3c in.

De primaire diagnose die dr. Haest heeft gesteld na de operatie blijft dus staan, hij had het helemaal goed gezien. Volgende week donderdag, 16 december, zal zich nog in team in Maastricht over mijn casus gaan buigen en daarna zal er een behandelplan komen. Haest gaf aan dat als het aan hem ligt het chemotherapie in combinatie met bestraling zou moeten worden. Dit om alle microscopische deeltjes ook te verwijderen. Ik ga er dus van uit dat het wel een combinatie van chemo en bestraling zal gaan worden. Ik maak me daar op dit moment nog niet druk over.  De verhalen over hoe mensen reageren op chemo zijn zo verschillend dat zie ik wel als het zo ver is.

Ben net gaan googelen op endometrioid adenocarcinoom stadium 3a maar heb de schermen snel weer weggeklikt. Stadium 3 is toch wel de zwaarste vorm. Ik lees wel terug dat een jonge leeftijd zorgt voor goede prognoses.

Mindfull in het NU blijven wordt mijn motto de komende periode!

3 opmerkingen:

  1. Ha die Marion,

    Heb deze week pas gehoord van jouw ellende. In eerste instantie hoorden we het van Berry. Vandaag heeft Patricia me bijgepraat en zojuist hebben we je weblog gelezen. Wat een onverwachte tegenslag. We zijn in gedachten bij jullie, veel sterkte. Misschien een open deur, maar toch: jullie gaan er sterker uitkomen.
    De weblog is super voor jullie en iedereen die belangstelling heeft. Om bij John Lennon te blijven, nog een paar toepasselijke titelsongs:
    Imagine, In my life, Come together, Women, Starting over, Grow old with me, Help, Nobody told me, All you need is love, We can work it out.

    Liefs,
    Patricia en Toon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hee lieve lizzi,

    Goed van je om niet vooruit te lopen op alles. Het heeft ook geen zin om de spinsels in je hoofd te hebben, maar goed dat is natuurlijk makkelijk gezegd..Vertrouwen en loslaten. Ik weet dat jij dat heel goed kunt, net als het leven in het NU...jullie tweetjes kunnen elkaar daar ook zo goed in aanvullen...
    Lieve sweet, laat me weten als je es even live wil kletsen, dan kom ik je huggen xx lovjoe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hallo poppetje,
    positief blijven, geloven in de toekomst!
    de komende tijd niet altijd even gemakkelijk: er zullen genoeg donkere wolken komen, maar weet dat daar achter toch de zon schijnt.
    by the way:
    we zijn er voor je/jullie;
    bel, sms of hyve en we komen er aan gevlogen!
    veel liefs en een dikke knuf.

    BeantwoordenVerwijderen