donderdag 9 december 2010

Scan van mijn darmen niet doorgegaan!

Donderdagochtend 9 uur, op naar het ziekenhuis voor de scan van mijn darmen.
Bij aankomst werd ik gelijk geroepen, wat gaat dat snel, fijn! De radioloog en zijn assistente vertellen me dat de scan vandaag helaas niet gemaakt kan worden. Dr. Haest heeft verzuimd door te geven dat mijn nierfunctie niet in orde is. Als hier sprake van is dient er namelijk voor de scan op de dagbehandeling extra vocht en zoutoplossing toegediend te worden om te voorkomen dat de nieren last gaan krijgen van de contrastvloeistof die wordt ingespoten tijdens de scan. Er dient een nieuwe afspraak gemaakt te worden. Ik moest er even bij gaan zitten en op mijn kiezen bijten om niet te gaan huilen, wat een teleurstelling. Ik had zo gehoopt de scan en de (goede) uitslag snel te krijgen zodat ik dat achter me kon laten en me 100% kon gaan richten op genezing. Rob zag wat het mij deed en ging het gesprek met de radioloog aan om zijn onvrede met de situatie te schetsen. Ik kon dat op dat moment niet goed hebben, het was toch zoals het was.

Ik kon met spoed terecht bij de afdeling gynaecologie en daar is alles in gang gezet om een nieuwe afspraak te maken. Ik kan gelukkig aanstaande maandag al weer terecht. Betekent wel dat ik alle drankjes die ik sinds dinsdagavond aan het drinken was nu vanaf zaterdagavond weer opnieuw moet drinken.

Tevens zijn vanochtend de nieten uit mijn buik verwijderd. Mijn wond ziet er echt heel mooi uit. Het voelt wel nog een beetje raar om me nietloos te bewegen. Ik kreeg gevraagd of ik er problemen mee had als de stagiaire de nieten uit mijn buik zou halen. Ja dus! Lizzi wil altijd eerst zien of ervaren hoe iets gaat voordat ze zich over kan geven aan iets anders. Hoezo controle :-)? Het verwijderen van de nieten was echter geheel pijnloos dus na 5 nieten heb ik aangegeven dat de stagiaire verder mocht gaan, het kind moet natuurlijk ook kunnen oefenen! Wel jammer dat ik die rol in die horrorfilm nu aan me voorbij moet laten gaan nu ik niet meer zo'n spannende ritssluiting heb!

Maandag dus opnieuw naar Sittard voor de scan. Donderdag zitten de geleerden in Maastricht bij elkaar en maandag 20 december heb ik dan weer een afspraak bij dr. Haest. Ik ga er maar van uit dat ik dan pas de uitslag van de scan zal gaan krijgen. Ik denk wel dat dan alle uitslagen en analyses binnen zijn en dat ik dan te horen zal gaan krijgen wat het behandelplan gaat worden.

Nu weer thuis achter de laptop. Ik merk gelukkig dat ik het verhaal van vanochtend al weer redelijk van me af kan zetten. Wist niet dat ik dat zo goed kan, in het NU blijven! Zo leer je nog eens iets over jezelf, haha.

Sorry, iedereen die vanochtend kaarsjes voor me heeft gebrand en beschermengelen heeft aangeroepen. Blaas alles maar uit en stuur de uitnodigingen voor maandagochtend 10 uur maar opnieuw uit.

7 opmerkingen:

  1. Lizzi Lizzi toch. Je positieve instelling en manier waarop je ook hiermee weer omgaat is HELEMAAL SUPER.
    Op deze manier ben je mijn inspirator!!
    Zoals gisteren ook al gezegd, Lizzi, je zit continue in mijn kop en dus a.s. maandag zeker ook nog steeds.
    Dikke knuf Leblanc!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Maar maedje toch!!! Het zit ook niet mee!! Potverdorie nog es aan toe seg!! Ik ben me vorige week rotgeschrokken en vind het super dat je zo postief blijft over de hele situatie. Maar ik had ook eigenlijk niks anders van jou verwacht. Vreselijk dat je nu weer maandag terug moet voor de scan. Nou ja nog effe volhouden maedje!! Ik kom je snel effe persoonlijk een knuffel brengen. We mailen nog wel. Hou je taai kendj!! Liefs Patty

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Marion,

    Jammer genoeg moet je maandag weer opnieuw naar het ziekenhuis. Blijf goede moed houden!

    Liefs uit Buchten,

    Jeannette en Jos

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey maedje oet bor,

    Jammer dat het er in zo'n ziekenhuis allemaal zo plastisch aan toegaat. Er wordt geen rekening gehouden met het gevoel dat je hebt als je daar binnen loopt. Ik heb wel oprecht respect voor je mentale sterkte. Ik zou graag weer eens een glaasje vino c.q. prosecco willen drinken. Maar dat komt te zijner tijd wel weer. Hou je haaks, veel succes maandag en tot de volgende keer.
    Rieske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. guttegut,
    ik blij toen ik je zag langs rijden, enthousiast zwaaien en denken:
    gelukkig, achter de rug!
    maar goed, nu gaan we er maandag voor!
    (piece of cake, zullen we maar zeggen)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Lieve Lizzi

    Beetje dom hé van Dr Haest, had zeker haast!
    maar super hoe je er mee omgaat. Het is inderdaad niet anders en het zou zonde zijn daar je positieve energie aan te verspillen.
    Was vorige week zaterdag nog bij je op de kamer om 17.30 u. Maar de vogel was gevlogen.
    "goedzo Lizzi" dacht ik "that's the spirit"!

    Dinsdag vertrekken we naar Bali. Ik ga in elke tempel die we tegen komen een offer voor jou brengen om de goden gunstig te stemmen. Haha is eigenlijk helemaal niets voor mij, ben niet zo spiritueel. Maar voor jou ga ik het gewoon proberen;)
    Als we terug komen maken we een afspraak en dan zal ik je er alles over vertellen.
    Tot dan heel veel sterkte en een dikke knuffel
    (ook van Ed)
    Liefs Bianca.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat unne zeeeek wa lizzi

    voor morgen : heel veel sterkte , liefs en een dikke knuf xx strietsel

    BeantwoordenVerwijderen