woensdag 29 december 2010

Ik wordt volgende week (5 januari) al geopereerd!!!

Hoe toepasselijk is de titel van mijn blog, life is what happens to you when you are busy making other plans. Omdat ik 11 of 12, of 18 of 19 januari weer geopereerd zou worden had ik de komende weken diverse afspraken gemaakt, pedicure, kapper, mindfullness workhop bij Toon Hermans Huis in Sittard, afspraak voor een Helende Reis, enz.
Toen ik dan ook gistermiddag gebeld werd door het AZM Maastricht dat er volgende week al plek voor me is schrok ik behoorlijk. Ik heb aan de telefoon ook iets gebrabbeld van: "jullie overvallen me compleet, mag ik er even over nadenken en jullie terugbellen". Dat kon dus!
Met de 2 vriendinnen die op bezoek waren ook vreselijk zitten lachen omdat die het proces bij mij zagen gebeuren. Van shit, ik ben mijn hele controle kwijt en wazig voor me uitkijken tot in de regelmode schieten en iedereen bellen of de afspraken vervroegd konden worden naar overgave.

Iedereen werkte mee, ik kon gisteravond al terecht voor de Helende Reis, wat een hele bijzondere ervaring was. Mijn pedicure/vriendin die deze week eigenlijk vrij is gaat mij vanmiddag mijn voetjes verzorgen. Ik kan vrijdagochtend terecht bij de kapper. Heb vanochtend mijn lange haar de laatste keer gewassen en gefohnt. Vrijdag wordt het een kort kopje en over een week of 6 zal ik geen haar meer hebben. Gelukkig viel het mee, mijn haar wassen en fohnen was altijd een flinke klus dus dat gaat alleen maar beter worden. Elk nadeel heeft zijn voordeel. 

Maandag hebben we nog een afspraak bij Professor Kruitwagen, dinsdagochtend om 10:30 word ik opgenomen en woensdag vindt de operatie plaats. Ik ga er van uit dat ik een dag of 9 in Maastricht zal liggen. Mocht je me willen bezoeken stuur me dan even een sms op mijn privetelefoon zodat ik kan regelen dat ik niet te veel mensen in 1x krijg (nog steeds in controle !! :-))

Vorige week hebben Rob en ik een taaie week gehad. Met name het steeds slechter worden van de prognose heeft er flink ingehakt. We hebben er veel over gepraat en gehuild en zijn ook samen weer uit de put geklommen en terug in de oerkracht gekomen. En van de prognose: "stadium 3a zit in de twijfelzone maar u zit nog net aan de goede kant" focussen we ons alleen op het "u zit aan de goede kant"! En wonderbaarlijk genoeg voel ik me op dit moment uitermate goed en gezond. Ik zie er blakend uit en ben bijna op mijn streefgewicht (ook hier geldt dat elk nadeel zijn voordeel heeft, haha).
Ik hoop alleen dat ik niet nog veel meer ga afvallen, ik wil sterk blijven voor als ik met de chemo ga beginnen (waar ik trouwens niet echt heel erg tegen op zie, ik ben er van overtuigd dat ik daar niet zo veel last van ga krijgen (weet ook niet waar ik dat vandaan haal, maar het voelt wel zo)).

Ik wens iedereen een geweldige roetsj naar 2011. Wij gaan in ieder geval ook plezier maken!

Dikke kus!

3 opmerkingen:

  1. wow lizzi, wat geweldig dat je al eerder terecht kunt. Als het dan toch moet, zo snel mogelijk. Ik zie het helemaal voor me hoe je in de stress schoot,gekkie. Ben heel benieuwd naar je verhalen over de journey. Ik had al es op internet gesnuffeld. Wij gaan morgenavond lekker effe naar Heelder..effe lekker kletsen.. verheug me. Tot morgen sweet x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag mevr. lizzi-broers
    Hoorde van je mannetje dat je overvallen werd vanwege het feit dat je kreeg te horen dat je eerder geholpen kon worden.Begrijpelijk, maar toch een goede beslissing van je om het toch te doen, hoe eerder alles eruit hoe beter (denk ik dan), maar ja wij hebben makkelijk praten. Ga jullie heel veel sterkte wensen de komende tijd. Moet wel zeggen dat het nu toch ook weer dichtbij komt, dat ik toch elke morgen weer naar mijn tekst op mijn buik kijk, en denk dan,ja inderdaad ENJOY LIFE.Maar dit deden jullie sowieso ook al. Veel sterkte en tot gauw.Ron en kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ha lekker wief,
    weer ff op je blog gekeken, je ziet: ik hou alles in de gaten (ben ook een contrĂ´le-freak, is me laatst vertelt, hou ook graag de regie in eigen hand en verdomd dat het waar is :p)
    nou: hoe eerder hoe beter, heb je ook minder de tijd om je druk te maken (of moet ik zeggen: nog drukker te maken, want laten we eerlijk zijn: tegen de tijd dat het zover is, gieren de zenuwen toch door je keel)
    wat bijzonder dat je de helende reis hebt gemaakt, ben hier zeer benieuwd naar.
    kom gauw (ja en nog voor de 5de) op bezoek en wil er dan (als jij dit ook wilt!) graag alles over horen; boek heb ik wel gelezen.
    wb gewicht: nou moet ik ook weer (blanche ik kom er aan), kan toch niet bij je achter blijven.
    wb kort koppie: sjatje, dan lijken we niet meer op elkaar (soms zagen ze ons ja als zusjes aan), maar als ik daar aan mee doe, moet ik een kamer bij jullie (en volgens mij heeft Robbie het al zwaar genoeg zonder dat er nog een gek wief op zijn dak komt ;) )
    zeg powerrrwoman, hou je taai; ik heb er het volste vertrouwen in!
    ILY

    BeantwoordenVerwijderen