donderdag 28 april 2011

Chemo 5. Hordeloop met kleine hindernissen!

Gisteren bloed geprikt, alles ok.
Vandaag om 9 uur aanwezig op de dagbehandeling. Infuus geprikt, ging gelijk vrijwel pijnloos goed. Echter, na een halfuur kreeg ik het heel erg koud. Warmtepacking gekregen en een lekker dekbedje om over me heen te leggen.
Eerst een aantal medicijnen in het infuus, daarna de 1e spoeling, daarna de 1e chemo zak carboplatin. Tijdens deze kuur gingen mijn slijmvliezen spontaan opzwellen met het resultaat dat mijn neus en luchtpijp heel erg dicht gingen zitten, vond het doodeng, kreeg met moeite lucht. De verpleegkundige heeft een middel hiertegen in mijn infuus ingespoten en na een uur waren neus en luchtwegen weer helemaal vrij. Wel geschrokken!
Vervolgens door met de volgende spoeling en de 2e kuur. Deze ging goed. Tijdens deze kuur moest ik naar het toilet. Ik trok mijn broek naar beneden en was totaal vergeten dat ik een infuus aan mijn rechterhand had. Het infuus klapte op de beugel van de wc en het schroefdopje ging er af met het resultaat dat mijn hele hand en de wcvloer onder het bloed zaten, mijn kleren gelukkig niet. Rob geroepen om eerst even mijn broek omhoog te hijsen, daarna heeft de verpleegkundige alles weer aangekoppeld en de vloer schoongemaakt. Rest van de kuur probleemloos verlopen. Wel een lange zit gehad vandaag van 9 tot 15.

Thuisgekomen weer heeeeeeeeel erg moe en op de bank geslapen. Verder nog geen bijwerkingen.

To be continued!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten