woensdag 16 januari 2013

Afspraak oncoloog AZM, maandag 28 januari start chemo

Vanmiddag samen met Rob naar het AZM getogen voor mijn afspraak met Roy Lalisang, mijn nieuwe oncoloog in Maastricht. Prettige man, open communicatie, eindelijk een arts die niet u't maar jij tegen me zegt :-)

Van zijn verhaal werd ik even iets minder vrolijk. Ik heb nogmaals gevraagd waarom er niet geopereerd wordt en hij gaf aan dat een dergelijke operatie op dit moment te complex zou zijn omdat op de scan niet precies te zien is wat zich allemaal in mijn buik bevind. Zij houden er rekening mee dat er buiten de grote tumor op mijn vaginatop nog meer uitzaaiingen zouden kunnen zijn in mijn buik maar weten dit niet zeker. Een operatie zou zo veel aanrichten (stuk darm verwijderen en stoma) dat ze eerst willen kijken wat de chemo gaat doen. Ook benadrukte ook hij dat het een kwestie is van wachten wanneer de kanker daarna weer terug gaat komen en er via de behandelingen (wel of geen chemo) gekeken moet worden naar kwaliteit van leven.

Ik heb het er even moeilijk mee gehad, in de auto naar huis heb ik een potje gehuild. Maar mezelf snel weer herpakt. Ze baseren zich op aannames, ze weten niet zeker wat er in mijn buik zit. En ik heb nog steeds het volle vertrouwen dat het me met non toxische voeding, mediteren, visualiseren, sporten en stressreductie gaat lukken om de kanker uit mijn lijf te krijgen en houden, voor minder ga ik niet!!!!!!!

Morgenochtend heb ik een afspraak bij een praktijk voor orthomoleculaire geneeskunde om te praten over voeding en supplementen en krijg ik een volledig onderzoek waarin ook naar stofwisseling, detoxen en urine wordt gekeken. De afgelopen week heb ik me al behoorlijk verdiept in biologisch, gifvrij en suikervrij eten. Heb ik uitgezocht waar bij ons in de buurt biologische winkels te vinden zijn en ben al aan de slag gegaan met supergezond eten, budwigpapjes, raw smoothies, biologische humus gemaakt, zuurdesembrood gekocht enz. In het verleden hebben Rob en ik al geprobeerd zelf zuurdesembrood te bakken maar dit is een klus zeg! Je moet de desem zelf in een week tijd bereiden en dit luistert heel nauw. Maar Rob is nu weer aan het kweken om zelf te gaan bakken en deze keer gaat het ons lukken!

Maandag 28 januari ga ik mijn 1e chemokuur weer ontvangen in Maastricht. Ik zie er erg tegenop, vooral tegen het weer gaan verliezen van mijn haar. Gelukkig krijg ik deze keer geen Neulasta injecties, daar heb ik de vorige keren echt hele erg botpijnen van gehad. We zullen het gaan zien, ik hou jullie op de hoogte van het verloop.

2 opmerkingen:

  1. Michael Jackson en Mariah Carey hebben het gezongen op hun eigen wijze en nu zing ik er een stukje van voor jou. Luister maar.....

    I'll reach out my hand to you
    I'll have faith in all you do.
    Just call my name and I'll be there

    Hele dikke kussssssssssss
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heh, potverdikke, ik begreep vandaag van Rob dat je weer ziek bent. Ik kan niet anders dan jullie alle kracht van de wereld toe wensen om "dit varkentje" samen met Rob weer te gaan wassen. Jemig, ik lees al je berichten met tranen in de ogen. Ik lees ook je positiviteit door je berichten heen. Heel goed, ik hoop dat je dat er weer door zal trekken. Dikke kus Sylvia Meertens

    BeantwoordenVerwijderen