maandag 28 januari 2013

Maandag 18 uur, net thuis van chemo 1; meegevallen!

Vandaag chemo 1, om 10:30 moesten we ons melden bij de dagbehandeling in Maastricht. Omdat het mijn 1e keer in Maastricht was en de oncologisch verpleegkundige nog langs zou komen kreeg ik een kamer voor mij alleen, luxe!
Fijne, lieve mensen! Er werd me verteld dat ze de chemo heel langzaam zouden laten instromen omdat er bij mijn 5e chemo 2 jaar geleden een gevaarlijke allergische reactie ontstond (ik stikte bijna toen).
Eerst infuus prikken, hier was ik erg huiverig voor. Bij mijn opname 3 weken geleden hebben ze 4 keer moeten prikken voor het zat en was het heel erg pijnlijk. Ik heb nog 1,5 week met 2 blauw/gele handen gelopen. Maar ook hier in Maastricht trof ik weer een meesterprikker, nu is het Harriet de meesterprikker, hihaa. Het infuus zat gelijk goed. Eerst spoelmiddel 1 met de medicatie, daarna de carboplatin, daarna weer spoelen, daarna de taxol, daarna weer spoelen. Ik was om 17:15 klaar maar het is vlekkeloos verlopen. Volgende keer laten ze het iets sneller lopen om te kijken of dat ook goed gaat, ze verwachten van wel.
Tot zo ver hebben de ankers die ik afgelopen week zelf heb gelegd heel goed gewerkt.

En we hebben ook nog ontdekt dat ik maar voor 3 chemo's ingeroosterd sta en dat er daarna een evaluatie volgt, hoe gaaf is dit. In een van mijn vorige berichten heb geschreven dat ik dit graag zou willen. Als het er dan namelijk heel erg goed uitziet door alles wat ik aan het doen ben zou ik kunnen beslissen om dan met de chemo's te stoppen.

De dag duurde wel lang, heb beetje gelezen, veel gedommeld en naar Jamie Oliver op de tv gekeken, mmmmm wat maakt hij toch lekkere recepten. En Rob heeft naast me op zijn laptop zitten werken en me geassisteerd bij het met infuus naar het toilet gaan, mijn kussen opschudden en af en toe wat met me kletsen.

Nu is het afwachten wat het gaat doen de komende week, ik hou jullie op de hoogte. Morgen ga ik in ieder geval naar de voetreflexologe waar ik 2 jaar geleden ook door behandeld ben.

1 opmerking:

  1. Luck is nothing more than the remarkable marriage of relentless preparation with the well-presented opportunity.
    Aldus Robin Sharma's Daily Inspiration on 28 th january.

    Big hug,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen