dinsdag 22 januari 2013

Kleine week verder, volgende week chemo 1

Wat heb ik de afgelopen week allemaal gedaan?

Het belangrijkste...ik ben vorige week donderdag bij Jack van Dijk geweest, orthomoleculair therapeut. Ik ben bij hem uitgekomen via het blog van Linda Woudstra, een lotgenote die borstkanker heeft gehad en nauw met hem samenwerkt. Jack heeft zijn praktijk in Dordrecht en mijn 1e reactie was.....waarom zitten dit soort mensen niet in Limburg? Niet lang nagedacht, hem gemaild met het plan naar Dordrecht te rijden. Laat zijn vriendin nu in Beek wonen waardoor hij sinds een paar weken bezig is ook een praktijk in Limburg op te starten.
Uitgebreid (2,5 uur) met hem gesproken en vol vertrouwen dat het me gaat lukken de kanker weg te krijgen en houden!! Hij werkt volgens de methode van Brian Peskin. Heb ondertussen op internet veel gelezen en ook zijn boek besteld.
Peskin gaat er vanuit dat onze cellen tot kanker verworden als ze niet genoeg zuurstof krijgen. En deze zuurstof krijgen ze door eerst goed te detoxen en daarna de juiste voeding tot je te nemen (even heel kort samengevat). Wil je meer weten hier de link naar de blog van Linda: http://mijnstrijdtegenkanker.wordpress.com/2012/06/12/brian-peskin-geef-je-kanker-zuurstof/

Daarnaast heb ik een aantal dagen heel erg lopen worstelen en nadenken over het wel of niet ondergaan van een nieuwe serie chemokuren. Volgens Jack van Dijk, Linda Woudstra en Brian Peskin maakt chemo meer kapot dan je lief is en werkt chemo alleen symptoombestrijdend, je houdt er de kanker niet mee weg. Dit lukt je alleen door het gebruiken van de juiste voeding en stressreductie. Ik geloof dit!!!!! Alleen.....er zit wel een tumor van 7 cm in mijn buik, die me steeds meer last begint te geven. Ik voel hem zitten, heb constant een raar weeïg gevoel in mijn buik en af en toe flinke pijnlijke steken. Waar ik als ik naar mijn gevoel ga, duidelijk voel dat ik zonder de chemo's zou kunnen, schiet, zodra ik dit voel, mijn ego er over heen vanuit angst reagerend dat er wel een tumor zit die mede door de chemo afgebroken dient te worden.
Ik heb dus na heel lang plussen en minnen toch besloten de chemo wel te gaan doen en er een EN/EN verhaal van te maken. Als ik dmv de detox, voeding en chemo er voor kan zorgen dat alles weggaat dan kan ik daarna dmv voeding zorgen dat het wegblijft.

Daarnaast mediteer en visualiseer ik enkele malen per dag. Ik heb 2 jaar geleden van Astrid een meditatie gekregen gericht op het voorbereiden voor een operatie/chemo: preparing for a medical intervention van Suzi Smith. Hierin programmeer je je lichaam van te voren hoe je wil dat het gaat reageren op de chemo en leg je een anker (NLP) wat je kunt gebruiken op het moment dat de chemo je lijf in loopt. Even kort samengevat, je besteld als het ware dat de chemo alleen datgene doet waarvoor het bedoeld is. En ook hier geloof ik in, we kunnen met onze mind veel meer dan we voor mogelijk achten.
Ook doe ik meerdere malen per dag een ontspanningsoefening en meditatie om mijn lijf weer gezond te krijgen.
Daarnaast ga ik 2x per week naar de fysio om te sporten en 1x per week naar de yoga. Ook doe ik in Brunssum alles lopend of met de fiets.

Dus.....preparing voor de chemo aanstaande maandag. Ik zie er echt heeeeel erg tegenop, maar ik hoop dat ik deze keer niet zo ziek ga worden als de 1e keer. En mijn haar weer gaan verliezen vind ik een drama, ik was zooooo blij met mijn nieuwe afro krullen! Ben benieuwd of ik een pruik ga vinden die er een beetje op lijkt.

2 opmerkingen:

  1. Lieve lizzi,
    Het lijkt alsof ik een engelenkaartje heb gezocht wat toepasselijk is. Maar nee, ik heb het kaartje 'blind' genomen, en hoe toevallig kan het zijn......De engel van Purpose. Clarify what you want and align your actions with the desired results. Live with vision, intention and determination.

    Een engelenkus uit maastricht,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi lieve Marion,

    Heel veel sterkte vanaf morgen!!! Met al die info die je hebt gekregen kan ik me goed voorstellen dat het toch weer een hele afweging is geweest.
    Wat mooi om jouw levenslust en kracht in je blogs te lezen: ik krijg bijna het gevoel van: he jij daar, tumor: eat your heart out, here I come !!!
    Hou die spirit vast: je hebt al eerder laten zien over een heel sterke mind te beschikken!!!

    Liefs Hedwig

    BeantwoordenVerwijderen