donderdag 10 januari 2013

Uitslag scan, geen uitzaaiingen lever/longen!

Hoe rustig ik de afgelopen dagen ook door heb gebracht, vanmiddag was ik bloednerveus toen we naar het AZM reden voor de uitslag.
Kruitwagen was er helaas niet, ik werd verwacht bij dr. Kruse.
Het slechte nieuws is dat er een tumor van 7 cm is aangetroffen op mijn vaginatop, wat ik zelf al had bedacht, vandaar het bloeden. Tijdens mijn operatie 2 jaar geleden is na het wegnemen van baarmoeder en eierstokken het uiteinde van mijn vagina en het begin van mijn baarmoedermond dichtgenaaid en hierboven op is de nieuwe tumor gaan groeien. Het goede nieuws is dat er geen uitzaaiingen zijn aangetroffen op andere organen. Wel 3 kleine puntjes op het buikschort waarvan ze uitgaan dat het waarschijnlijk ook tumorpuntjes zijn.

Ze willen niet opereren omdat dit een behoorlijk zware operatie zou gaan worden met verwijderen stukje darm (hier zit de tumor aan vastgeplakt) en aanleggen van stoma.

Het behandelplan wordt 6 chemo's en dan van hetzelfde soort als de vorige keer, Carboplatin en Taxol. Het lange wegblijven van de tumor (2 jaar is lang bij eierstokkanker) is voor de geleerden een teken dat de chemo zijn werk goed heeft gedaan dus ze gaan er van uit dat dit deze keer wederom het geval zal zijn. En dan is het de bedoeling dat we met de chemo de puntjes en de tumor er weer uit gaan jassen.

Dr. Kruse heeft me wel verteld dat ik niet meer zal genezen en dat ik mezelf moet zien als chronisch ziek. Als we de kanker er nu weer uitkrijgen is het, volgens hem, wachten op de volgende keer dat het weer ergens uit breekt. Maar zolang mijn lijf de chemo goed kan verhapstukken en de periodes er tussen lang blijven heb ik dus nog wel even te gaan.

Maar......ik voel ook heel sterk een "dat zullen we nog wel eens zien". Ik ga er voor zorgen dat de kanker hierna niet meer terugkomt. Dit kan zeer incidenteel wel eens het geval zijn maar daar rekenen zij niet op. IK WEL!

We hebben tevens besloten om de chemo's niet in Sittard maar in Maastricht te gaan doen. Het voelt toch veel fijner om alle disciplines in een centrum bij elkaar te hebben. En het Multidisciplinare Team van het Maastro/AZM werkt voor ons heel erg prettig. Korte lijnen, iedereen is op de hoogte, zeer prettige mensen. Dat heb ik afgelopen weekend tijdens mijn opname weer gemerkt. het was echt fantastisch dat mijn eigen professor nachtdienst had. En mocht straks tijdens de chemo's iets misgaan dan zit ik gelijk op de plek waar ik wil zijn.

Volgende week heb ik een afspraak met de oncoloog in Maastricht en waarschijnlijk ga ik dan de week van 28 januari beginnen met de chemo. Dus ergens rond 7/8 februari gaat Stuart Little de hamster weer van stal gehaald worden. Voor degenen die nu pas inhaken, zo heet mijn pruik. Ik denk ook dat ik er nog een aan ga schaffen. Ik ben niet zo van de hoofddoeken. Ik probeer er altijd alles aan te doen om er niet ziek uit te zien, dat helpt mij enorm in het krachtig visualiseren dat ik gezond word en blijf!

Twee weken geleden liep ik in de Selexyz boekhandel in de Dominicanenkerk in Maastricht (wat een mooie boekwinkel!!) tegen een boek aan dat gekocht moest worden. Het is geschreven door Anita Moorjani. Deze vrouw lag op sterven omdat haar hele lijf vol zat met kanker, kreeg een BDE (bijna dood ervaring) en hierin precies uitgelegd hoe het de bedoeling is om je leven zo moeiteloos mogelijk te leven. Ze kreeg de boodschap terug te keren naar de aarde en deze boodschap te verspreiden. Drie weken later was haar kanker helemaal genezen! Zij geeft in samenwerking met Wayne Dyer online trainingen. Deze ga ik volgen, eens kijken wat dat me weer gaat brengen.
Daarnaast ga ik weer een afspraak maken met Henk Fransen die me 2 jaar geleden ook heel prettig begeleid heeft en ga ik me nog meer storten op de non-toxische tumortherapie mbt voeding.

Ook had ik dinsdagnacht een heel bijzondere ervaring. Voordat we gingen slapen hebben Rob en ik alle engelen, beschermengelen, Maria, overleden vaders en spirituele helers aangeroepen om hulp en steun te vragen bij ons proces. Ik heb gevraagd of ik een teken zou mogen krijgen dat ze er voor ons zijn. Die nacht werd ik om wakker, keek op mijn wekker en zag dat het 1:11 was. Ben gelijk weer in slaap gevallen. Woensdagochtend ben ik op internet gaan kijken wat 1:11 betekent: BOODSCHAP VAN DE ENGELEN. Ik geloof niet dat dit toeval kan zijn! Ik ben de afgelopen dagen ook heel goed doorgekomen, echt heel rustig en vol vertrouwen, het voelt of ik gedragen word.

5 opmerkingen:

  1. Lieve Marion,

    Gelukkig dat er geen uitzaaiingen in de organen zijn gevonden. Goed om te lezen datje weer vol goede moed aan de behandelingen gaat beginnen. Ik weet als geen ander hoe zwaar dat gaat worden voor je. Mijn huisarts zei destijds, na de diagnose van de oncoloog in Sittard, " de wonderen zijn de wereld nog niet uit". En tot nu toe heeft het voor mij goed uitgepakt. Hou je voor ogen dat ieder lichaam anders is en dat het toch anders kan uitpakken dan de artsen denken. Ook goed dat je de keuze gemaakt heb om nu ook de chemo in Maastricht te doen. Ze zijn daar ook heel erg aardig en bekwaam. Je bent er in goede handen. Respect hoe je er nu weer mee omgaat. Ik kom je snel opzoeken.
    Dikke knuffel en liefs Wies xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marion,

    Ik hoorde van mam dat je was opgenomen in het ziekenhuis en heb net je verhalen op je blog gelezen. Wat moet het ontzettend heavy zijn om je grootste angst weer onder ogen te moeten zien. Daarentegen ben ik heel erg blij om te horen dat er geen uitzaaiingen zijn. Een nieuw hoofdstuk heeft zich weer aangediend en ik wil je dan ook, mede namens Leon, heel veel kracht & liefde wensen de komende tijd.

    Veel liefs,
    Maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Marion,

    Powervrouw! Gevoelens van respect en trots overheersen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. gedichtje van Toon voor jou!

    Als achteruit kijken je pijn doet
    En vooruit kijken je bang maakt
    Kijk dan naast je
    Want aan je zijde
    Zal ik er voor je zijn.

    Dikke kus voor jullie,
    Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo lieve zuster,

    Wat een verhaal, heb veel aan je gedacht en ben blij dat er geen uitzaaiingen zijn. Ik weet zeker dat jij het onderste uit de kast zal halen om op een andere manier jou ziekte te zien en te helen. Geloven is zien en als er iets is wat ik weet van jou, dan is het wel dat jij heel sterk bent in waarin jij gelooft en wat jij wilt en hier ook naar handelt.
    love you en hopelijk tot gauw
    xxxxSylvia

    BeantwoordenVerwijderen