donderdag 10 maart 2011

1e dag na chemo 3.

Vanochtend van 08:30 tot 09:30 baantjes getrokken. Ging prima en was heerlijk. Heb ingeschreven voor iedere dinsdag en donderdag maar wil tijdens de 1e week na de chemo iedere dag gaan. Dus morgen, zondag, maandag en woensdag ook. Zondag moet ik wel naar de Bronspot want Hoensbroek is dicht op zaterdag en zondag. Zaterdag zwemmen compenseren met wandelen. Ga deze keer echt proberen mijn brakheid niet te laten prevaleren en me bij elkaar te rapen en te blijven bewegen. O ja, wat roep ik zelf altijd over iets proberen! Je doet het wel of je doet het niet! Nu sla ik mezelf maar even om de oren met mijn eigen wijsheden, haha.

De rest van de ochtend thuis een beetje gerommeld. Mijn lijf even goed verwend, ingesmeerd, gezichtsmasker en daarna bolletje dik met creme ingesmeerd. Ik merk wel dat de chemo een flinke impact heeft op mijn huid, het wordt allemaal steeds droger. Gelukkig ben ik wel van de smeerderige, nu gewoon nog wat meer dan normaal smeren.
Daarna beetje met de was bezig geweest. Goed gegeten, ben totaal niet misselijk. Neem wel mijn medicatie tegen misselijkheid preventief. Vanmiddag begon het wangenbrandritueel, is nu (21:00 uur) in volle hevigheid bezig. Vanmiddag is de verpleegkundige langs geweest om de Neulasta injectie te zetten. Ben benieuwd wat de impact deze keer is en of mijn botten weer zo'n pijn gaan doen. Vorige keer had ik nu al last van mijn botten, deze keer merk ik nog niets. Ik ga het wel merken vannacht, heb besteld dat ik er deze keer minder last van ga krijgen. Heb me vanmiddag rustig gehouden, beetje gebankt en gelezen. Van half 17 tot half 19 geslapen.

Angelica is nog even langs geweest vanmiddag. Ze is eerder van wintersport teruggekomen omdat haar vriendin Astrid afgelopen zaterdag overleden is aan kanker en vandaag wordt gecremeerd. Ik ken Astrid niet persoonlijk maar Angelica en ik hebben veel over haar gesproken de afgelopen maanden omdat Angelica 2 vriendinnen met kanker had en zij het heel interessant vond om te zien hoe verschillend wij met ons ziek zijn omgingen. Ik heb maandagochtend gehoord dat Astrid was overleden en ben er wel even goed van uit mijn huisje geweest. Wat voor mij heel confronterend was, was het besef dat het ook wel eens niet goed zou kunnen gaan. Ik ben zo bezig met positief zijn en er van uit te gaan dat bij mij alles goed komt dat dit besef er even helemaal in dreunde. Heb er een flinke pot om gejankt en toen ging het wel weer. Ben wel heel blij dat ik Angelica vandaag voor de crematie nog even heb gezien, gesproken en geknuffeld.

Rob is laat thuis vanavond. Kan ik lekker tvkijken wat ik wil :-). Zit op dit moment midden in Wie is de Mol. Ik denk nog steeds dat het Patrick is!

Morgen het vervolg van mijn dagen na de chemo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten