zondag 16 januari 2011

1,5 week na de operatie!

Donderdagmiddag is in het ziekenhuis in Maastricht de blaaskatheter verwijderd. Op de rontgenfoto was te zien dat mijn blaas goed geheeld was en ook dat mijn nieren goed functioneerden. De woorden van de uroloog tegen Rob: "dat heeft ze snel gedaan!".

Mijn lijf doet het goed. Ik herstel wederom wonderbaarlijk snel van de operatie. Ok, mijn wond trekt nog en binnen in mijn buik voel ik ook nog wat pijntjes maar verder voel ik me best weer krachtig. Mijn eetlust was woensdag thuis gelijk weer terug en ik kan gewoon normaal, lekker genieten van mijn eten. Toch blijf ik afvallen, wat ik dan wel weer zorgelijk vind, morgen maar met de oncoloog bespreken.

Ik ben wel een beetje down. Heb geanalyseerd waarom en ben tot de conclusie gekomen dat ik er erg last van heb dat ik (nog) niet kan zoals ik wil. Na de vorige operatie was ik weer goed opgeknapt en nu ben ik toch weer een aantal stappen teruggegooid. Dit zal de komende maanden niet anders worden als ik met de chemo bezig ben.
Ik mis mijn hardlopen, zou graag een lange wandeling in het bos maken, baal dat ik gisteravond niet met Rob mee kon naar de receptie van de Prins, enz.
Acceptatie en overgave dat het even is zoals het is kost me moeite. Maar, mijn lieve man had al weer gelijk een oplossing: "dan rij ik je straks toch naar de rand van het bos zodat je even op een bankje in het bos kunt zitten". En misschien gaan we straks toch wel even naar de carnavalsbeurs. Als ik voor de deur afgezet word.....een rondje door de zaal lopen gaat al heel goed. Het is gewoon even roeien met de riemen die ik heb en zoals ik al zei meegaan met de flow, acceptatie en overgave. En dankbaar zijn dat ik lichamelijk al weer zo geweldig vooruit ga!

Morgen naar de oncoloog, dr. Peters in Sittard, die de beste vriend van mijn ex-zwager Jos blijkt te zijn. Ik denk dat ze rond de 26e al met de chemo gaan beginnen. Professor Kruitwagen heeft aangegeven dat ze dit binnen 3 weken na de operatie al willen doen om zo zorgvuldig mogelijk te zijn. Ik merk dat ik daar redelijk rustig over ben, ik zie wel hoe dat gaat verlopen. Is toch voor iedereen anders! En ik heb besteld dat het voor mij mee zal gaan vallen en dat ik er redelijk moeiteloos door heen zal gaan, haha.

1 opmerking:

  1. Ha Lieverd,

    Hieronder een uitspraak van een van mijn favoriete schrijvers Robin Sharma.

    Your life is a treasure and you are so much more than you know.
    The life you live today doesn’t have to be the life you lead tomorrow
    Make a choice, take a leap, rise above your circumstances to your next level of greatness.
    Robin Sharma

    Ruik de geuren van het bos, voel de warmte van de zon.
    Liefs Ira

    BeantwoordenVerwijderen