vrijdag 7 januari 2011

Het gaat al wat beter...................

Geschreven door Robbie:

Marion heeft goed geslapen en ook een scan van de nieren gehad. De stuwing waar
ze al meerdere jaren last van had is niet meer aanwezig.
De pijn in haar onderbuik is stukken minder en ze heeft ook al weer naast het bed gezeten. Morgen gaat de pijnbestrijding via het epiduraal stopgezet worden.
Het in bed liggen heeft ze wel gehad en haar bips doet van al dat liggen zelfs een beetje pijn. Er is sprake van dat ze ná het weekend , met het blaaskatheter in, naar huis mag.
Ze heeft samen met haar buurvrouw al discussies met het verplegend personeel gevoerd over het bezoekersbeleid. Daar waar het in Sittard voor mij als partner op ieder ogenblik mogelijk was om binnen te lopen zijn er in Maastricht strenge regels en mag zelfs de partner eigenlijk alleen tussen 16.00u en 20.00u op bezoek komen. Maar zo zei Marion daar trekken wij ons niets van aan, want je krijgt zo'n boost als je man op bezoek komt "dat snappen die verplegers toch niet".
Het gaat dus al wat beter met haar :-)

's middags en 's avonds zijn achtereenvolgens, Liesbeth, Sabine, Ira en Hanneke op bezoek geweest. Ik had een paar brillen meegenomen omdat ik aan een nieuwe toe was en heb de dames laten kiezen. Onderstaand zien jullie welke het geworden is. Marion heeft op basis van zelfgemaakte foto's de eerste selectie gemaakt:



Ik heb met de foto's van de brillen Marion de slappe lach bezorgd omdat ik een enorme deuzekop trek. Wat is het toch eenvoudig om iemand aant lachen te krijgen.

3 opmerkingen:

  1. Beste Marion en Robbie,

    Ik ken Marion van het werk en ben me rot geschrokken toen ik het bericht hoorde. Knap om jullie proces op deze manier te beschrijven. Houd die positieve instelling vast!!!

    Ik denk aan jullie en leef mee. Uiteraard zal ik het proces via jullie blog blijven volgen.

    Veel liefs

    Andrea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat ben ik trots op haar :-) ik zie het helemaal voor me, miss control in actie hahaha!
    Ik denk dat het dan handiger is om volgende week even langs te flitsen, ik stuur wel 'n sms.
    Was heel fijn om gisteren een berichtje van haar te krijgen. Geef haar een dikke knuf!
    xx liefs strietsel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey wacht eens even!! Deze verpleegkundige snapt dat best.
    Maar ja die werkt dan ook in Sittard:-)) haha.
    Liefs
    Bianca

    BeantwoordenVerwijderen