maandag 24 januari 2011

1e chemo!

Vanochtend om 8.10 richting ziekenhuis Sittard voor mijn 1e chemo.
Om 08.50 infuus geprikt. Hier zag ik tegenop want de afgelopen maanden zijn er met regelmaat infusen geprikt die er niet in wilden en opnieuw gedaan moesten worden. Dit vind ik erg pijnlijk. Maar Kirsten krijgt van mij een dikke 10!! Ik heb er helemaal niets van gevoeld, wat een verademing. Eerst een paar spoelflessen zoutoplossing, toen chemo zak 1 die een half uur liep en chemo zak 2 die 3 uur heeft gelopen. Daarna wederom een kwartier naspoelen met een zoutoplossing.
Ik zag er erg tegenop. Ben afgelopen weekend ook niet goed in mijn hum geweest. Zaterdag een huildag gehad, gisteren nog een beetje prikkelbaar. Maar wat is me die 1e chemo meegevallen!! Toen de chemozak liep ben ik het gesprek met hem aangegaan en ben gaan visualiseren dat de chemo een medicijn was dat hand in hand met mijn immuuncellen door mijn lichaam liep en alles wat het tegenkwam wat daar niet hoorde in hun armen sloot en opnam in hun positieve energie. Het heeft goed geholpen. Voor de 1e chemozak werd er ook nog extra medicijn tegen het misselijk worden bijgespoten. Er werd gewaarschuwd dat je hier moe en duf van kon worden. Dat gebeurde dus. Was best grappig, na een half uurtje voelde het alsof ik dronken begon te worden (jaja dan ben ik heeeeel af en toe ook wel eens na het mengen van bier en sterke drank, dus ik weet hoe het voelt). Mijn oogleden werden heel zwaar en konden nog maar op half stand blijven hangen. Ik heb in het ziekenhuis dan ook maar een beetje gelezen, veel gerust en nog 2 van mijn visualisaties/meditaties geluisterd. Rob was uiteraard mee, die heeft op zijn laptop naast me zitten werken en grapjes zitten maken.

Om 14 uur waren we thuis, ben linea recta naar boven gelopen, heb mijn nachthemd aan getrokken (heb sinds ik dus 2x in het ziekenhuis heb gelegen 4 mooie nachthemden die ik heb moeten kopen omdat ik die niet had) en heb lekker tot 16:30 geslapen. Daarna opgestaan en mijn wond verzorgd (het bovenste stukje is gaan onsteken, hier heb ik veel last van, dus vanochtend in het ziekenhuis even laten kijken en schoonmaakspul meegekregen). Rob heeft spruitenstamppot gemaakt en die heeft me super gesmaakt. Ik heb vorige week van mijn Politiecollega's een grote kist met vers fruit en groenten gekregen, helemaal gaaf, waar we erg van genieten samen.

Nu op de bank achter mijn laptop. Ik voel me goed. Als het zo blijft de komende dagen ben ik zeer tevreden. Ik hou jullie op de hoogte hoe het me de komende dagen vergaat. Volgens planning zal mijn haar ergens tussen de 7e en 10e dagen beginnen uit te vallen. Ben benieuwd wat dit met me gaat doen.

2 opmerkingen:

  1. Ha maedje!! Fijn dat het goed is gegaan. Nu maar hopen dat de komende dagen ook mee zullen vallen. Maar met al die positieve energie MOET dat gaan lukken!! Laat Rob je maar lekker verwennen!! Veel liefs en knuffels van Patty.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Marion,

    De 'findhorn' angel van vandaag is 'resilence' (veerkracht). De korte omschrijving daarbij is:
    Take what comes in your stride and let your energy rebound. Build positive momentum, elasticity and endurance. Show up with equanimity regardless of what is going on.
    Een uitgebreide omschrijving kun je teruglezen op de website hieronder.
    http://www.findhorn.org/inspiration/

    Elke dag een engel die bij je is en die samen met jou je weg loopt en als je er behoefte aan hebt laat je dan dragen door die engel.

    dikke kus uit maastricht en veel, heel veel liefs, Ira

    BeantwoordenVerwijderen