woensdag 26 januari 2011

3e dag na chemo.

Zoals ik in mijn vorige bericht al heb geschreven heb ik maandag mijn 1e chemo gehad. Maandagmiddag lekker geslapen, verder voelde ik me prima. Dinsdagochtend opgestaan, ik voelde me enorm energiek en had geen enkele bijwerking. Mijn moeder kwam om 11 uur, we hebben gezellig samen wat geklust, bed verschoont, boodschappen gedaan enz.
Ik ben nog begonnen met mijn boeken en tijdschriftenhoek uit te mesten want dat was ondertussen een ratjetoe geworden en toen begon ik langzaam van alles te voelen.....mijn wangen gingen heel erg gloeien en ik werd erg moe. Heb de boel de boel gelaten en ben op de bank gaan liggen. Op dat moment kwam mijn huisarts weer eens kijken hoe het met me was. Heb een drie kwartier met hem zitten praten, erg fijn! Ik heb hem ook gezegd dat ik het fijn vind dat hij af en toe langs komt. Hij gaf aan dat hij het ook fijn vindt om me zo te kunnen ondersteunen.
Gisteravond op de bank de hele avond geslapen. Afgelopen nacht heel slecht geslapen. Ik denk enerzijds omdat ik natuurlijk al de hele avond had voorgeslapen, anderzijds omdat ik toch wel last had van mijn gloeiende wangen. Gelukkig geen koorts.
Vanochtend opgestaan en me gelijk weer naar de bank gesleept. Ook een beetje misselijk.
Ik wil er niet aan toegeven, dit is nog maar het begin, en ok...het is niet fijn maar het kan nog veel erger. Dus....opgestaan, een pilletje tegen de misselijkheid gepakt, he dat werkt snel! Een sinaasappel geschild en lekker opgepeuzeld, pot thee gemaakt, de boekenhoek toch maar voorzichtig opgeruimd en ziedaar ik voel me al weer een stuk beter!

To be continued!

1 opmerking:

  1. He Lizzi,

    Op deze nationale dag van de poezie/gedichtendag een klein gedichtje van Toon Hermans voor jou:

    Ongehoord
    Wat ik niet zeggen kan
    en niet kan schrijven
    zal ergens diep in mij
    toch bij me blijven
    Ongehoord
    maar in een lieve duisternis
    verbergt zich iets
    dat meer dan woorden is


    kusje Ira

    BeantwoordenVerwijderen